عضو فراکسیون محیط زیست:
کد خبر: ۲۴۶۰
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۴
عضو فراکسیون محیط زیست گفت: مسئولان محیط زیست باید خسارت را از صاحبان کشتی نفت‌کش هندی گرفته و برای پاکسازی آلودگی ناشی از نشت نفت‌ اقدام کنند.

تدبیر و امیدکمال‌الدین پیرموذن، عضو فراکسیون محیط زیست در خصوص نفت‌کش هندی اظهار داشت: نفت‌کش هندی به دلیل نشت بسیار گسترده نفت و آلودگی عدیده و لکه‌های گسترده‌ و بزرگی که در خلیج فارس باعث شده است، توقیف شد، در حال حاضر این کشتی از حیث محیطی و حیات وحش ماهیان خسارت فراوانی را به وجود آورده است.

وی در خصوص میزان آلودگی این نفت‌کش ادامه داد: این نشتی نفت، پهنه وسیع و قسمت فراقی از خلیج فارس را درگیر کرده است که مسئولان محیط زیست باید خسارت را از صاحبان کشتی گرفته و برای پاکسازی که از وظایف شرعی و قانونی آن بوده، برابر قانون اساسی و رسالت سازمان محیط زیست، اقدام کند.

* اصلاح میزان بودجه برای مهار ریزگرد‌ها

عضو فراکسیون محیط زیست گفت: تأکید بنده به رئیس جمهور جدید این بوده است که با توجه به اینکه عملکرد محیط زیست را تق و لق و ضعیف می‌بینیم به طور جدی و فوری با انتخاب رئیسی توانمند، مسائل زیست محیطی، ریزگرد‌ها و آلودگی هوا را مانند موضوع احیای دریاچه ارومیه، رسیدگی شود..

پیرموذن در خصوص کاهش آلودگی هوا و مهار ریزگرد ها افزود: متاسفانه در این زمینه نیز عملکرد‌ها رضایت بخش نبوده و مجلس و دولت کاری موثر انجام ندادند ولی در حال حاضر در مجلس شورای اسلامی برای کاهش آلودگی هوا و مهار ریزگرد‌ها پیگیری‌هایی انجام شده است که تمام این موارد برمی‌گردد به انتخاب مدیری با کفایت مانند آقای مجابی تا با تعاملات مجلس و اصلاح امر میزان بودجه در این راستا گام‌های موثری برداشته و کار را آغاز کنند چرا که عملاً کاری در محیط زیست آغاز نشده است.

* رئیس سازمان محیط زیست همکاری بخشی داشته باشد

وی با بیان اینکه دستگاه ماد‌پاشی از روسیه برای مهار ریزگرد‌ها گرفته شد ولی ما ندیدیم و تنها شنیدیم، اظهار داشت: فراکسیون محیط زیست منتظر است رئیس مقتدری برای سازمان محیط زیست انتخاب شده و جلساتی را برگزار و برای مشکلات راهکار ارائه شود.

عضو فراکسیون محیط زیست با بیان اینکه قرار است که بودجه برای مهار ریزگرد‌ها از 55 میلیارد تومان اصلاح و افزایش یابد، گفت: رئیس جمهور برای سازمان محیط زیست باید فردی را برگزینند که بتواند همکاری بخشی را فراهم کند چراکه در گذشته از این عدم همکاری بخشی خسارت جبران ناپذیری در زمینه آلودگی هوا را شاهد بودیم.

پیرموذن بیان کرد: وجود خوردو‌های غیر استاندارد، عدم جلوگیری از تردد خودرو‌های دودزا و احداث پالایشگاه‌های بنزین غیر استاندارد نشان از عدم همکاری‌ها بوده که باید یک فرد مقتدر روی کار آمده و تا همه دستگاه‌ها به موضوعات محیط زیستی اهمیت داده و مشکلات مرتفع شود.


منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین