|
|
امروز: يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۱:۴۳
کد خبر: ۱۴۳۲۷
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۲ - ۲۱:۳۴
سرپرست تیم کشتی آزاد خونه به خونه بابل ادعا کرد به کشتی گیر بلاروسی این تیم پیشنهاد رشوه شده است و به همین خاطر به کمیته انضباطی شکایت کرده اند.
اسدالله رضایی پس از آنکه صحبت‌هایی مبنی بر شبهه در باخت کشتی‌گیر 74 کیلوگرم بلاروسی تیم خونه به خونه (علی شعبان اف) مقابل رضا افضلی از تیم ثامن‌الحجج مطرح شد، در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: ساعت یک ظهر دیروز متوجه شدیم که شعبان اف در اتاق خود و در جمع کشتی‌گیران خونه به خونه حضور ندارد. حدود یک ساعت، همه جای هتل را به دنبال او گشتیم و تک تک اتاق‌ها را جستجو کردیم. گاتسالوف را در مسیر دیدیم و از او جویای شعبان اف شدیم که گفت من خبر ندارم. پس از آن تک تک اتاق‌ها را گشتیم و متوجه شدیم در یکی از اتاق‌ها قفل است و صدای زبان روسی از آن می‌آید. در زدیم و وقتی در باز شد، دیدیم گاتسالوف، شعبان اف و یک کشتی‌گیر دیگر آنجا حضور دارند. پس از آن، او را به اردوی تیم بازگرداندیم اما دوباره ساعت 11 شب او به بهانه قدم زدن با دو کشتی‌گیر روس تیم حریف به خارج از هتل رفت.

وی ادعا کرد: وقتی امروز در حالی که شعبان اف در 40 ثانیه اول 5 امتیاز از حریف پیش افتاده بود، در ادامه طوری مبارزه کرد که شائبه ایجاد کرد، خود او اقرار کرد که مترجم تیم ثامن‌الحجج رقم 40 تا 50 هزار دلار به او پیشنهاد داده تا کشتی را ببازد. ما طی نامه‌ای این موضوع را به فدراسیون کشتی اطلاع دادیم تا محیط جوانمردانه کشتی آلوده نشود و این موضوع بدعت نشود چون در آینده شدیدا محیط کشتی زشت و آلوده خواهد شد. خبر داریم که کمیته انضباطی و فدراسیون کشتی در حال بررسی این موضوع هستند اما خود من انتظار داشتم که کمیته انضباطی کار انقلابی می‌کرد و طی اطلاعیه‌ای عوامل تیم ثامن الحجج که مسئول و مقصر این کار هستند را برای چند دوره از لیگ برتر محروم می‌کرد اما متاسفانه این کار انجام نشد و الان ثامن‌الحجج قهرمان مسابقه‌ها است. به نظرم این گونه مقام کسب کردن اصلا خوب نیست.

رضایی در پاسخ به این سوال که آیا مدارکی برای این موضوع دارند یا خیر، مدعی شد:‌در موبایل شعبان اف عکس‌هایی پیدا کردیم که او را همراه با یک کشتی‌گیر روس که دلار در دست دارد نشان می‌دهد که این عکس‌ها را در اختیار کمیته انضباطی قرار داده‌ایم. خود شعبان اف هم اقرار کرد که مترجم تیم ثامن‌الحجج به او پیشنهاد داده تا کشتی را ببازد. ما این موارد را بعد از کشتی نیمه نهایی متوجه شدیم و بعد از آنکه پیگیری کردیم و او را تحت فشار گذاشتیم تا واقعیت را بگوید، او اقرار کرد که چنین اتفاقی افتاده است. البته خود شعبان اف می‌گوید که من این پیشنهاد را قبول نکردم و هیچ پولی نگرفتم اما باید بررسی شود. مترجم این تیم که خودش پول ندارد تا به شعبان اف پیشنهاد بدهد پس حتما از طرف شخصی مامور بوده که او شعبان اف را تطمیع کند.

سرپرست تیم کشتی آزاد خونه به خونه در پایان ادعا کرد: حتی یکی از خبرنگاران مازندرانی که روسی بلد است، شاهد این موضوع بوده و شنیده که چنین پیشنهاداتی داده شده است.
در همین زمینه بخوانید
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین