|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۴:۲۵
کد خبر: ۱۰۷۴۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۴
عضو تیم ملی کشتی آزاد گفت: امسال سال سختی خواهد بود جام جهانی را در پیش داریم علاوه بر آن فاصله بسیار کمی بین رقابت‌های جهانی ازبکستان و بازی‌های آسیایی وجود دارد که این شرایط می‌تواند برای ما بسیار سخت باشد.
در رقابت‌های جهانی کشتی آزاد که در بوداپست مجارستان برگزار شد بعد از مدت‌ها شاهد درخشش یک جوان جویباری در تیم ملی بودیم. البته کشتی‌گیران جویباری در ترکیب تیم ملی چهار نفر بودند که همه نیز درخشش خوبی در این مسابقات داشتند اما یک جوان به نام مسعود اسماعیل‌پور در حالی در این مسابقات خوش درخشید که چند سال بود عضو تیم ملی بود اما نمی‌توانست در رقابت‌های جهانی دوبنده تیم ملی را به تن کند.

برای نخستین بار این دوبنده را مسعود در بوداپست به دست آورد و توانست مدال برنز جهان را به دست بیاورد هر چند که یک کشتی‌گیر مقتدر روس به نام گویگریف که برای نخستین بار در ترکیب روس‌ها قرار گرفته بود مانع از رسیدن اسماعیل‌پور به فینال شد اما همین مدال برنز برای این جوان دوست داشتنی مازندران خیلی خوب بود.

حالا او یک تصمیم خوب گرفته و می‌خواهد این مدال را به موزه حرم امام رضا اهدا کند. البته خودش از این بابت خیلی خوشحال نیست و می‌گوید این برنز جهانی برای حرم امام رضا بسیار کوچک است: «برنز جهانی مدال کوچکی است برای حرم امام رضا(ع) و امیدوارم که روزی فرا برسد تا بتوانم طلای المپیک را به این موزه اهدا کنم.»

آقا مسعود اردوی اول تیم ملی را پشت سر گذاشتیم، این اردو را چگونه دیدی؟

بعد از اینکه اردو تمام شده به شمال آمدم منتظرم اردوی مرحله دوم شروع شود تا دوباره در تمرین‌ها حاضر شوم. اردوی مرحله اول هم بعد از یک ماه دوری از میادین کشتی برای ریکاوری این اردو خوب بود. البته همانگونه که گفتم برای اینکه وزن کشتی‌گیران بالا نرود این اردو خیلی خوب بود اما با این‌حال فشار زیادی به تیم وارد نشد.

امسال ملی‌پوشان در رقابت‌های لیگ برتر حضور نخواهند داشت و این غیبت در مسابقات لیگ برتر شاید به خاطر دور بودن از کوران مسابقات به لحاظ بدنی هم برای کشتی‌گیران سخت باشد؟

شاید اگر این اردو نبود از شرایط تمرین فاصله می‌گرفتیم اما به طور کلی باید بگویم که دور بودن از مسابقات لیگ برتر به سود کشتی‌گیران خواهد بود. خیلی‌ها می‌گویند یک تک کشتی است اما همین تک کشتی‌ها نقش زیادی در به وجود آمدن مصدومیت‌ها دارد. به همین دلیل کادر فنی ترجیح داد تا این مرحله از اردو را برگزار کند تا کشتی‌گیران به لحاظ جسمانی از شرایط آرمانی دور نشوند.

خیلی‌ها نسبت به تصمیمی که کادر فنی درباره عدم حضور ملی‌پوشان در لیگ برتر گرفت واکنش نشان دادند نظر تو در این باره چیست؟

من معتقدم قطعا اینکه در مسابقات لیگ برتر به میدان نمی‌رویم به لحاظ فنی به سود ما خواهد بود اما خب به لحاظ مالی ضرر خواهیم کرد که امیدوارم مسوولان مملکتی پیگیر این ماجرا باشند. الان چند ماه از رقابت‌های جهانی گذشته و هنوز پاداش قهرمانی در این مسابقات را دریافت نکردیم. قطعا تنها منبع درآمد ما از همین مسابقات لیگ است اما با این حال ما تابع تصمیم حوزه مدیریت تیم‌های ملی و رسول خادم هستیم و هر تصمیمی که او بگیرد برای ما قابل اجرا خواهد بود.

الان که دو ماهی از مسابقات جهانی گذشته میزان آمادگی خودت چگونه است؟

تمرین می‌کنم، حتی الان هم که مازندران آمدم سعی دارم که در شرایط خوبی باشم اما با این حال معتقدم کادر فنی صلاح کشتی و کشتی‌گیران را در نظر گرفت و آنها را از حضور در مسابقات لیگ منع کرد. امسال سال سختی خواهد بود جام جهانی را در پیش داریم علاوه بر آن فاصله بسیار کمی بین رقابت‌های جهانی ازبکستان و بازی‌های آسیایی وجود دارد که این شرایط می‌تواند برای ما بسیار سخت باشد و نیاز به این دارد که حتما کشتی‌گیران به لحاظ جسمانی در شرایط ایده‌آلی باشند.

اوضاع اردو را بعد از مشکلاتی که پیش از رقابت‌های جهانی وجود داشت چگونه ارزیابی کردی؟ مشکلات کمتر شده بود؟

بله حتما نسبت به رقابت‌های جهانی اوضاع بسیار بهتر شده است اما هنوز هم مشکلاتی وجود دارد. از موقعی که رسول خادم در فدراسیون کشتی مسوولیت گرفته شرایط بسیار بهتر شده است. البته هنوز صددرصد همه چیز درست نشده اما ما با شرایط زیر صفر هم کار کردیم و الان دیگر به شرایط سخت عادت کردیم امیدوارم که وزیر ورزش انتخاب شود تا این مشکلات به شکلی پایان بپذیرد.

شنیدیم که تصمیم گرفتی تا مدال برنز جهانی مجارستان را به حرم امام رضا(ع) اهدا کنی؟

بله این تصمیم را گرفتم اما نمی‌دانم چرا این موضوع رسانه‌ای شد چرا که قرار نبود چنین اتفاقی رخ بدهد.

چرا؟

هدیه بسیار ناقابلی است برای امام رضا(ع)، فکر می‌کنم اصلا ارزش رسانه‌ای شدن نداشت. پیش از رقابت‌های جهانی به همراه تیم راهی مشهد شدیم. آنجا با رسول خادم روبروی حرم امام رضا(ع) ایستاده بودیم که این موضوع را با آقا رسول مطرح کردم و گفتم می‌خواهم اگر مدال جهانی گرفتم آن را نذر حرم امام رضا(ع) کنم، وقتی این حرف را زدم آقا رسول هم حمایت کرد و خیلی تشویقم کرد. بعد از مسابقات هم وقتی برنز جهان را گرفتم گفتم باید نذرم را ادا کنم اما امیدوارم که روزی مدال طلای المپیک را به امام رضا (ع) هدیه کنم.

خیلی از ورزشکاران ما از ائمه انرژی می‌گیرند، این روحیه در مسابقات بین‌المللی چه تاثیری بر روحیه ورزشکاران دارد؟

ما هر چه داریم از لطف و عنایت آنها است و همیشه سعی می‌کنیم با توسل به ائمه اطهار با روحیه چند برابر در میدان مسابقه حاضر شویم. امیدوارم در این شب‌های عزای حسینی هم مردم ما ورزشکاران را فراموش نکنند تا بتوانیم در مسابقات مهم بین‌المللی سربلند باشیم.

منبع:شبکه ایران
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین