|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۶
«رسول» مشاور وزير شد، «امير» سرپرست فدراسيون
کد خبر: ۶۰۰۰
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۴
با توجه به اتفاقات اخير فدراسيون كشتي، بايد ديد در ادامه درهاي ساختمان پر حرف و حديث و پر بدهي خيابان ورزنده توسط چه كسي باز مي شود؟
بعد از انتخاب صالحي اميري به عنوان سرپرست وزارت ورزش، او رفته رفته به صورت دقيق و كارشناسي به بحث عملكرد فدراسيون ها ورود مي كند.

به نظر مي رسد بعد از اتمام مسابقات جهاني، با وجودي كه كارنامه كشتي ايران در بوداپست قابل قبول بود، اما به خاطر حاشيه هاي ناتمام فدراسيون و بدهي هاي بحث برانگيزش، نوبت به اين رشته كه حدود دو سال است با سرپرست اداره مي شود رسيده تا در انتظار بررسي و تحول باشد.

كارنامه خطيب، كارنامه قابل دفاعي نيست و ديروز در راهروهاي فدراسيون كشتي به گوش مي رسيد كه از امروز ديگر او در دفتر رياست نخواهد نشست.

چندي قبل حميد سجادي، معاون سابق مركز توسعه ورزش هاي حرفه يي و قهرماني وزارت ورزش و جوانان به وادي خيل، رييس دفتر استعداديابي وزارتخانه ماموريت داد تا به بررسي عملكرد خطيب در فدراسيون كشتي بپردازد. وادي خيل در حضور يكي از نمايندگان فدراسيون، به بررسي چگونگي عملكرد خطيب در كشتي پرداخت كه نتيجه آن مورد قبول مسوولان معاونت قهرماني قرار نگرفت.

به دنبال اين گزارش، ماموريت از وادي خيل گرفته و به دفتر نظارت و ارزشيابي وزارت ورزش و جوانان محول شد. به دنبال واگذاري ماموريت به علي رغبتي، او دست به كار شد و به ابعاد مختلف عملكرد سرپرست فدراسيون كشتي پرداخت. در كنار نتايج قابل قبول كشتي گيران آزاد و فرنگي در ميادين مختلف، نقاط تاريكي نيز در مديريت خطيب به چشم مي خورد كه از جمله آن مي توان به كناره گيري محمد بنا از كشتي فرنگي، غيبت مدال آوران المپيك لندن در اردوها و مسابقات جهاني، حواشي، درگيري و اختلافات اخير در كشتي، بلاتكليفي تيم هاي نوجوانان و جوانان در مغولستان و بدهي چهار – پنج ميلياردي فدراسيون براي خريد تشك از يك شركت داخلي اشاره كرد.

در اين ميان، يادآوري اين نكته لازم است كه با وجود تلاش هاي وزارت ورزش و جوانان، مشخص نشده كه اين تشك ها بر اساس چه ملاك و معياري و بين چه استان هايي توزيع شده است.

با توجه به اتفاقات اخير فدراسيون كشتي، بايد ديد در ادامه درهاي ساختمان پر حرف و حديث و پر بدهي خيابان ورزنده توسط چه كسي باز مي شود؟

در اين باره دو گمانه زني وجود دارد، يكي اينكه اميررضا خادم كه دوره رياست موفقي در اين فدراسيون را تجربه كرده، بار ديگر بر مسند رياست خواهد نشست؟

هرچند گفته مي شود خادم اعلام كرده تا وضعيت بدهي هاي ميلياردي كشتي مشخص نشود، فدراسيون را تحويل نخواهد گرفت و از اين رو ابتدا اسدالله رضايي كه اتفاقا يكي از ياران نزديك خادم است، به عنوان سرپرست در فدراسيون حاضر شده و به وضعيت موجود رسيدگي مي كند تا بعد از آن خادم مسووليت را به عهده بگيرد. اسدالله رضايي مدتي در زمان رياست طالقاني ابتدا رييس كميته ليگ كشتي بود و سپس دبير فدراسيون شد.

در اين باره گفته مي شود روز گذشته خطيب در فدراسيون حاضر نشد و توپچي و رنگرز دبير و نايب رييس فدراسيون هم زودتر از معمول محل كارشان را ترك كردند.

 حال با توجه به اين موضوع بايد منتظر ماند و ديد كه فردي چون محمدرضا يزداني خرم، رييس سابق فدراسيون كشتي كه از اين سمت كنار گذاشته شد و در ادامه براي انتخابات رياست فدراسيون نيز ثبت نام كرد -كه البته ثبت نام او با مخالفت محمد عباسي وزير سابق ورزش و جوانان مواجه شد- چه واكنشي از خود نشان خواهد داد. با روي كار آمدن دولت جديد و البته سرپرستي صالحي اميري اين انتظار مي رفت كه دير يا زود حجت الله خطيب كنار گذاشته شود و افرادي چون يزداني خرم -كه از روي كار آمدن دولت جديد استقبال كرده و خوشبين بود كه باز بر صندلي از دست رفته تكيه بزند- يا اميررضا خادم- كه كارنامه خوبي از دوران رياستش بر كشتي برجاي گذاشته- جايگزين خطيب شوند كه تا آخرين لحظات اخبار حكايت از سرپرستي اميررضا خادم بر فدراسيون كشتي مي كند. با توجه به حضور اميررضاخادم در فدراسيون و مديريت فني رسول خادم بر كشتي آزاد، حال مي توانيم شاهد حضور دو «خادم» در كشتي باشيم كه اولي به مسائل مديريتي رسيدگي مي كند و ديگري به امور فني تا كشتي بتواند روزهاي خوبي را تجربه كند.

جالب اينكه روز شنبه نيز قرار بود تيم كشتي پيشكسوتان ايران به رقابت هاي جهاني بوسني اعزام شوند، اما اين اعزام لغو شد. پيشكسوتان هم كه از شهرهاي دور و نزديك به تهران آمده بودند تا عازم بوسني شوند، در اعتراض به اين قضيه جلوي فدراسيون كشتي تجمع كردند، اما جواب خاصي نگرفتند تا همين مساله شرايط را براي فدراسيون خطيب سخت تر كند.
    محمدرضا توپچي، دبير فدراسيون كشتي اعلام كرده «لغو اعزام تيم كشتي پيشكسوتان به رقابت هاي جهاني بوسني به خاطر همكاري نكردن سفارت اين كشور بوده است»، اما پيشكسوتان حرف ديگري مي زنند. آنها در اعتراض به لغو اعزام شان، در نزديكي فدراسيون كشتي و در سالن توفيق تجمع كردند.

 چيزي كه مشخص است اينكه، 136 پيشكسوت كشتي نفري حدود دو ميليون و پانصد هزار تومان هزينه كرده، از خانواده هاي خود به اميد حضور در مسابقات جهاني خداحافظي كردند و از شهرهاي مختلف ايران خود را به تهران رساندند اما به دليل مشكلاتي كه به گفته خود پيشكسوتان از فدراسيون نشات مي گيرد، دست خالي و با ضرري ميليوني بايد به خانه هايشان برگردند. حالاچه كسي بايد پاسخگوي ضرر حدودا 360 ميليون توماني پيشكسوتان كشتي گير باشد كه قصد داشتند با هزينه شخصي براي مملكت شان افتخارآفرين شوند. (البته فدراسيون كشتي همواره اين مدال ها را در آمارهايش ارائه مي كند.) به گفته اين پيشكسوتان برخي از آنها حتي اين پول را قرض كرده و يا حقوق بازنشستگي شان را ذخيره كرده بودند تا بتوانند به مسابقات جهاني بروند.
    
  رسول، مشاور عالي وزارت ورزش شد

 طي حكمي از سوي سيدرضا صالحي اميري، سرپرست وزارت ورزش و جوانان، رسول خادم به عنوان مشاور عالي اين وزارتخانه منصوب شد. در متن حكم سرپرست وزارت ورزش و جوانان به رسول خادم آمده است« با توجه به تجربيات و سوابق علمي جنابعالي در عرصه هاي ورزشي و اجتماعي به موجب اين حكم به سمت مشاور عالي منصوب مي شويد. اميد است با بهره گيري از نظرات كارشناسان، متخصصان و دست اندركاران آگاه در پيگيري كليه امور محوله به ويژه استقرار نظام برنامه ريزي استراتژيك در بخش ورزش و جوانان كشور، با در نظر گرفتن تحولات ملي و بين المللي، اسناد فرادستي، مطالعات ميداني و ساير سوابق موجود دراين زمينه موفق باشيد.

 ضرورت دارد كليه دست اندركاران در حوزه هاي مختلف وزارتخانه در اين رابطه با جنابعالي مشاركت و همكاري فعال و موثر داشته باشند. توفيق جنابعالي را در اجراي اين امر مهم و ضروري از درگاه خداوند متعال مسئلت مي نمايم»رسول خادم به عنوان مدير پروژه تحقيقاتي اصلاح ساختار ورزش در مركز پژوهشهاي مجلس شوراي اسلامي، مدير تيم هاي ملي كشتي و سرمربي تيم ملي كشتي آزاد، رييس كميسيون فرهنگي، اجتماعي شوراي اسلامي شهر تهران، رييس ستاد هماهنگي شوراياري هاي شوراي اسلامي شهر تهران و رييس كميسيون برنامه و بودجه شوراي اسلامي شهر تهران انجام وظيفه كرده است.

منبع: روزنامه اعتماد
   

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین