|
|
امروز: جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۴۹
کد خبر: ۱۳۷۳۹
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۸
گروهی از پژوهشگران انگلیسی با بررسی کاراکترهای جاسوسی کتاب‌ها و فیلم‌های بزرگ، عنوان بدترین جاسوس را به کاراکتر «مأمور 007» یا همان «جیمز باند» دادند.
«مأمور 007» کاراکتر اصلی مجموعه کتاب پلیسی «یان فلمینگ» به عنوان بدترین جاسوس سینما معرفی شد.

محققان این گزارش با توجه به شیوه زندگی جاسوس‌ها بر این نظر هستند که «مأمور 007» نسبت به سایر کاراکترها آسیب‌پذیرتر است و علت اصلی آن مصرف الکل حتی به مقدار اندک آن است.

این گزارش که در مجله پزشکی بریتانیا به چاپ رسیده حاکی از آن است که «جیمز باند» یک مأمور و جاسوس بین‌المللی است و مصرف اندک الکل می‌تواند عوارضی داشته باشد که توانایی‌های یک مأمور ویژه را زیر سوال ببرد؛ عوارضی همچون سردرد و بی‌حوصلگی که تا حد زیادی موجب کاهش توانایی مأمور برای تعقیب مظنون می‌شود.

پژوهشگران با مطالعه نوع مشروب مورد مصرف «جیمز باند» اعلام کرده‌اند که این نوشیدنی عوارضی همچون افزایش وزن، افسردگی، فشار خون بالا، لرزش دست، کاهش شنوایی و آسیب کبدی را برای کاراکتر به همراه دارد و بدون شک او در سن 56 سالگی حتی توانایی حرکت نیز نخواهد داشت.

از سوی دیگر «جیمز باند» کاراکتری است که توجه بانوان را به خود جلب می‌کند که مصرف الکل می‌تواند عملکرد او در مقابل بانوان را نیز با اختلال مواجه سازد؛ هر چند در فیلم‌های جیمز باند خلاف این به نظر می‌رسد.

بنابراین مدارک پزشکی، «جیمز باند» نمی‌تواند بهترین جاسوس ویژه سرویس جاسوسی باشد، حال می‌خواهد دانیل کریک باشد یا شان کانری!

منبع: ایسنا
در همین زمینه بخوانید
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین