|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۵:۴۸
»
کد خبر: ۱۰۶۰۱
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۹
دیده‌بان حقوق بشر بحرین اعلام کرد، نیروهای امنیتی ال خلیفه همچنان اقدام به تخریب تکایا و سرقت پرچم‌های عاشورایی می‌کنند.
لولوه، یوسف المحافظه دیده‌بان حقوق بشر در بحرین اعلام کرد یورش به دسته‌های عزاداری و تخریب تکایای عزاداری در بحرین همچنان ادامه داشته و نقض آشکار آزادی‌های مذهبی است.

وی اعلام کرد طبق گزارش‌های واصله از روستای سند نیروهای امنیتی بحرین اقدام به ربودن کلیه پرچم‌های عاشورایی نصب شده در خیابان‌های این روستا کردند.

حزب الوفاق بحرین نیز چندی پیش اعلام کرد نظامیان آل خلیفه با حمله به مناطق مختلف بحرین، تابلو و بنرهایی که روی آن تصاویر عاشورا درج شده بود را پاره کرده و از بین می برند.

الوفاق بحرین در ادامه گزارش داد که این اقدام نظامیان بحرینی، تجاوزی آشکار و خطرناک علیه آزادی های دینی است.

همزمان با آغاز مراسم ماه محرم الحرام، نیروهای آل خلیفه تدابیر شدید امنیتی را در مناطق مختلف بحرین اتخاذ کرده است و مانع برگزاری مراسم عزاداری می شوند.

جمعیت الوفاق بحرین همزمان با آغاز اولین روز ماه محرم الحرام در بیانیه ای اعلام کرد که دولت بحرین به زندانیان سیاسی اجازه برگزاری مناسک دینی در ایام محرم الحرام را نمی دهند.

همچنین الوفاق اعلام کرد که زندانیان زندان "الحوض الجاف" و زندان مرکزی "جو" تاکید کردند که اداره زندان ها مانع برگزاری مراسم و مناسک دینی و عزاداری می شود و زندانیان را از عواقب سخت آن هشدار می دهد".

جمعیت الوفاق بحرین که از بزرگترین اپوزیسیون های بحرین محسوب می شود، افزود: اقدام مسئولان زندان های بحرینی با هدف ایجاد فتنه های مذهبی اجرا می شود و این امر به معنای مبارزه با آزادی های دینی است که با قانون زندان ها مغایرت دارد.

مردم بحرین ضمن برگزاری مراسم عزاداری در مناطق مختلف این کشور دست به تظاهرات می زنند و نظامیان بحرینی ضمن یورش به شرکت کنندگان، با استفاده از گازهای سمی مانع از برگزاری این مراسم در ماه محرم الحرام می شوند.

در این حمله نظامیان تاکنون تعدادی از زنان، کودکان و افراد مسن بر اثر استنشاق گازهای سمی زخمی شدند.
منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین