»
کد خبر: ۱۰۱۵۰
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۱
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت : اظهارات اخیر مقام معظم رهبری موجب شد تا هیات مذاکره کننده ایرانی با اقتدار در مذاکرات ژنو حاضر شود .
حجه الاسلام سید حسن عاملی در خطبه های نماز جمعه اردبیل افزود: این اظهارات بر مذاکرات ژنو تاثیرگذار بود و تیم مذاکره کننده ایرانی با صلابت و قدرت در گفت و گوهای 1+5 شرکت کرده و از مواضع هسته ای کشور دفاع کردند .

وی بیان کرد : مقام معظم رهبری به دولت و تیم مذاکره کننده اختیار تام داده و آنها در دفاع از حقوق کشور از آزادی عمل برخوردارند و این موضوع موجب اقتدار تیم مذاکره کننده و جدی شدن گفت و گوها شده است .

او تاکید کرد : دشمن دنبال بهانه است و اگر احساس می کرد که ما در مذاکرات مستاصل شده و از سرناچاری به گفت و گوها روی آورده ایم بی شک هیچ امتیازی برای ایرانی ها قایل نمی شد.

خطیب جمعه اردبیل اظهار کرد : مقام معظم رهبری در اظهارات خود تاکید کردند که ما از اصول خود کوتاه نمی آییم و محتاج غربی ها نیستیم و این آنها هستند که محتاج ما بوده و باید حقوق حقه ما را به رسمیت بشناسند.

حجه الاسلام عاملی با بیان اینکه برخی ها در داخل آدرس غلط به دشمنان می دهند ، اضافه کرد : مشکلات ما همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند بیشتر منشا داخلی دارد و اگر قابلیت و توان داخلی خوب مدیریت شود تمام مشکلات قابل حل بوده و ما نیازی به بیرون از کشور نداریم .

وی گفت : بزرگترین قابلیت جمهوری اسلامی بصیرت و مقاومت ملت بزرگ آن است و این قابلیت اگر خوب هدایت شود دشمن هیچ کاری نمی تواند بکند .

وی همچنیم به موضوع اهمیت حجاب اشاره کرده و گفت : متاسفانه در برخی از کشورهای مسلمان همسایه همچنان با حجاب و زنان محجبه برخورد تندی صورت می گیرد که به علیت خواب غفلتی است که انها در آن فرو رفته اند .

وی بیان کرد : آنها در توجیه سرکوب حجاب می گویند که حجاب مانع پیشرفت کشور آنها می شود در حالی که اینها جز تبلیغات و بهانه های پوچی نیستند .

حجه الاسلام عاملی به رفع بیشتر محدودیت های حجاب در ترکیه اشاره کرد و گفت : زمانی اتاترک نیز حجاب را عامل عقب ماندگی می دانست اما اکنون ترک ها حقیقت ماجرا را فهمیده اند و این اندیشه اتاترک را در گوستان خرافات دفن کرده اند .

او بیان کرد : هم اکنون در ترکیه منع ورود زنان با حجاب به مجلس و نیز ادارت و دستگاههای دولتی ملغی شده است و این پیروزی بزرگی برای زنان مسلمان است .

امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود همچنین با تقدیر از خدمات اکبر نیکزاد استاندار سابق اردبیل خواستار همراهی و حمایت مردم و گروهها از استاندار جدید اردبیل شد .

خطیب جمعه اردبیل همچنین به سفر ایت الله العظمی نوری همدانی به استان اردبیل اشاره کرده و آن را سفری معنوی و تربیتی و پر از فیض برای این استان ذکر کرد .

حجه الاسلام عاملی در خطبه اول نماز نیز به آسیب های عزادری های محرم اشاره کرده و گفت : در عزاداری ها باید از اعمال خرافی و حواشی دور بود و آنچه باید اهمیت داشته باشد موضوع اخلاص و عشق خالص برای امام حسین (ع) است .

وی بیان کرد : عشق به حسین (ع) نباید تنها به عزادری ها خلاصه شود بلکه راه و اندیشه حسین (ع) باید در تمامی لحضات زندگی ما حاکم باشد و پیام قیام عاشورا را درک کرده و در زندگی خود جاریث سازیم.

امام جمعه اردبیل با اشاره به اهمیت ادای واجبات دینی گفت : در عزاداری ها نباید مستحبات و اعمال حرام جای اعمال واجب را بگیرد ، نماز و دیگر اعمال واجب بر عزاداری و اشک ریختن الویت دارد و نباید جای این دو عوض شود .
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین