کد خبر: ۹۵۲۹
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۱
یک جامعه شناس با بیان اینکه هویت خوبی در انتظار بچه‌های طلاق نیست، گفت: چنین افرادی معمولاً در زندگی ناکام می مانند.
دکتر بهرام نوابی فر به بیان بخشی از مشکلات بچه های طلاق در جامعه پرداخت و گفت: بد سرپرستی و گاه حتی بی سرپرستی اصلی ترین آسیبی است که بچه‌های طلاق با آن مواجه می‌شوند.

این جامعه شناس افزود: سرپرستی بچه‌های طلاق به این صورت است که یا یکی از والدین سرپرستی آنها را بر عهده می‌گیرد و یا اینکه به سرپرستی فرد سومی چون پدر بزرگ، مادربزرگ و یا شخص دیگری از بستگان در می‌آیند، در غیر این‌صورت تحت سرپرستی افراد استثمارگری در می‌آیند که به دنبال منافع خود تن به سرپرستی آنها داده‌اند.

نوابی فر ادامه داد: کودکانی که تحت سرپرستی افراد استثمارگر در می‌آیند معمولا مورد تحکم قرار می‌گیرند و البته این تحکم را تا قبل از سن بلوغ می پذیرند و پس از آن در صورتی که آسیب نبینند نسبت به سرپرستان کاذب خود متمرد می‌شوند.

به گفته این جامعه شناس کرمانشاهی این گونه بچه‌ها در بهترین حالت از نظر عاطفی صدمات بسیاری می‌بینند، چرا که از احساسات و عواطف پدرانه یا مادرانه محرومند.

نوابی فر اکثر آسیب دیدگان جامعه را بچه‌های طلاق دانست و گفت: چنین کودکانی معمولاً از تربیت سالم برخوردار نیستند و همین مسئله سبب بروز معضل در جامعه می شود.

وی با بیان اینکه کودکان طلاق معمولاً با تربیت‌های دو و یا چند گانه مواجه می‌شوند و در مجموع هویت خوبی در انتظار آنها نیست، تاکید کرد: چنین کودکانی معمولاً در زندگی ناکام می‌مانند و به افرادی پرخاشگر تبدیل می‌شوند که معضلاتی را در جامعه بوجود می آورند.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین