|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۰۲:۳۴
»
کد خبر: ۹۳۲۲
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۳
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با رئیس‌جمهور ترکیه دیدار و گفت‌وگو کرد.
محمدجواد ظریف که برای شرکت در تجلاس «پاگواش» و دیدار با مقامات عالیرتبه ترکیه به این کشور سفر کرده است، با عبدالله گل دیدار و گفت‌وگو کرد.

این دیدار در حاشیه حضور ظریف در استانبول برای شرکت در نشست کنفرانس علوم و امور جهانی «گفت‌وگو، خلع سلاح و امنیت منطقه‌ای و جهانی» در انجام شد.

وزیر امور خارجه کشورمان با ابلاغ سلام حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران و تشکر از مهمان‌نوازی دولت ترکیه و همچنین برگزاری شایسته کنفرانس پاگواش در این کشور، از مواضع مطرح شده در سخنرانی عبدالله گل استقبال کرد.

ظریف با عمیق، ‌دوستانه و برادرانه خواندن روابط دو کشور ایران و ترکیه، بر ضرورت جدیت بر پیگیری اهداف مشترک تاکید کرد.

وزیر امور خارجه با تشریح شرایط منطقه و برخی نگرانی‌ها و ناامنی‌های موجود، بر لزوم بهره‌مندی از ظرفیت کشورهای منطقه برای کمک به حل و فصل مشکلات و بحران‌ها تاکید کرد.

عبدالله گل رئیس‌جمهور ترکیه نیز در این دیدار ضمن با اهمیت خواندن حضور وزیر امور خارجه کشورمان در اجلاس پاگواش، بار دیگر مراتب خرسندی دولت ترکیه از برگزاری موفق انتخابات یازدهم ریاست جمهوری و انتخاب دکتر روحانی به عنوان رییس‌جمهور کشورمان را اعلام کرد و از ظریف خواست مراتب دعوت وی برای سفر روحانی به ترکیه را به وی اعلام کند.

عبدالله گل بر ضرورت بهره‌مندی از تمام ظرفیت‌های موجود در ایران و ترکیه برای ارتقا و توسعه دو کشور تاکید کرد.

وی همچنین حرکت دو کشور در جهت نیل به اهداف مشترک سیاسی بویژه در منطقه را مهم ارزیابی کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان به همراه هیأت همراه، بامداد امروز (جمعه) وارد استانبول شد و در بدو ورود مورد استقبال علیرضا بیکدلی سفیر ایران در ترکیه، سفیر ترکیه در تهران، مقامات سرکنسولگری کشورمان در استانبول و مقامات وزارت امور خارجه ترکیه قرار گرفت.

ظریف سپس با رئیس‌جمهور ترکیه در استانبول دیدار کرد و در ادامه نیز در نشست پاگواش سخنرانی خواهد کرد و سپس عازم آنکارا خواهد شد.

وزیر امور خارجه در آنکارا اردوغان نخست‌وزیر و در ادامه با داوداوغلو وزیر امورخارجه ترکیه دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

منبع: ایسنا
در همین زمینه بخوانید
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین