|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۳
کد خبر: ۸۲۸۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۷
فرمانده انتظامی کرج با اعلام جزئیات یک عملیات 10 روزه در کرج پرده از چگونگی انهدام بزرگترین باند سرقت و زورگیری برداشت که طی آن 20 سارق بعنف، اراذل و اوباش و فروشندگان موادمخدر سابقه‌دار و حرفه‌ای دستگیر شدند.
سرهنگ سید حسین سید حقیقی در تشریح این پرونده اظهارکرد: شب 14 مهرماه، یک تماس تلفنی با مرکز فوریت‌های پلیس 110 برقرار شد که طی آن یکی از شهروندان به رفتار سرنشینان یک دستگاه خودرو پیکان مشکوک شده بود. او در تماس خود به اپراتور پلیس گفته بود دو سرنشین این خودرو، در تلاش هستند تا یک دستگاه خودرو پژو را در خیابان گلستان کوی کارمندان باز کنند.

وی گفت: بدین ترتیب این شهروند با هوشیاری، ماموران را در جریان این سرقت قرار داد و بلافاصله با توجه به اهمیت موضوع و موقعیت اعلامی مامورانی از کلانتری 31 عازم محل اعلامی شدند. با حضور پلیس در محل مشخص شد؛ پلیس با سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار مواجه است چرا که آنها با احتمال اینکه کسی آنها را دیده است در حالی که در خودرو پژو را باز کرده بودند از سرقت منصرف و متواری شده‌اند.

فرمانده انتظامی شهرستان کرج افزود: پرونده به دلیل اینکه سرقتی رخ نداده بود، بسته نشد چرا که ماموران نیروی انتظامی متوجه عملکرد حرفه‌ای سارقان شدند و این بدان معنا بود که این افراد سابقه‌دار هستند. بدین ترتیب با بررسی اظهارات شاهد، ماموران متوجه شدند وی ، شماره پلاک خوردو سارقان را نوشته است.

وی افزود: تنها چند ساعت پس از وقوع سرقت ناموفق، پلیس توانست رد خوردو سارقان را در منطقه باغستان شناسایی و از مالک آن به عنوان نخستین مظنون پرونده بازجویی کند که بلافاصله مشخص شد خوردو در اختیار پسرش بوده و او نیز با ناآگاهی خودرو را در اختیار دو تن از دوستانش قرار داده بود.

فرمانده انتظامی کرج با اشاره به اینکه مهمترین اولویت نیروی انتطامی کرج در رویکرد جدید بازداشت سارقان به عنف، زورگیران و اراذل و اوباش است، افزود: ماموران طی چند وقت اخیر لیست گسترده‌ای از تعدادی از سابقه‌داران حرفه‌ای که برخی از آنها نیز پس از آزادی از زندان مرتکب جرائم خشن شده بودند، تهیه کرده بود و دستگیری آنان در دستور کار بود تا اینکه به محض شناسایی رد پای دو سارق این پرونده، پلیس متوجه شد این دو مجرم از همان لیست تحت تعقیب پلیس هستند.

وی گفت: در همین راستا با توجه به حساسیت موضوع پلیس توانست با این سرنخ یک خانه تیمی بزرگ مجرمان سابقه‌دار را در محمدشهر کرج شناسایی کند اما شرایط به گونه‌ای بود که ماموران پیش‌بینی می‌کردند، احتمال وجود متهمان دیگری در این پرونده وجود دارد از این رو ماموران بیش از سه ساعت در کمین متهمان این خانه تیمی بودند تا اینکه سرانجام با اطمینان از حضور چند تن از متهمان سابقه‌دار، عملیات دستگیری با حضور چند گروه ویژه از نیروها به سرعت آغاز شد.

حقیقی افزود: در این اقدام ضربتی 9 تن از سارقان بعنف، اراذل و اوباش و تهیه و توزیع‌کنندگان موادمخدر به نام‌های «جلیل-ع» 40 ساله، «مجتبی-ک» 22 ساله، «صبا-ک» 27 ساله، «محمد-م» 30 ساله، «نیوشا-ع» 20 ساله،«محسن-پ» 28 ساله، «حسن-ح» 28 ساله، «رضا-ل» 28 ساله، «صادق-ق» 28 ساله به طور غافلگیرانه و بدون داشتن فرصت کوچکترین عکس‌العملی دستگیر شدند.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین