|
|
امروز: شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۲۹
کد خبر: ۷۲۹۴
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۵
کارآگاهان دو برادری را که از کارگران ساختمان‌های نیمه‌کاره زورگیری می‌کردند را دستگیر کردند.
شخصی با مراجعه به کلانتری 116 مولوی در 16 خردادماه امسال اعلام کرد: روزگذشته در ساعت 19:00 توسط سرنشینان یک دستگاه موتورسیکلت، با تهدید چاقو گوشی تلفن همراهم به ارزش تقریبی دو میلیون تومان به سرقت رفت.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت بعنف (زورگیری) و به دستور بازپرس شعبه یازدهم بازپرسی دادسرای ناحیه 27 تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره پنجم پلیس‌آگاهی تهران‌بزرگ قرار گرفت.

با توجه به اظهارات مالباخته، کارآگاهان اقدام به چهره‌نگاری تصاویر سارقان زورگیر پرداخته و با بهره‌گیری از بانک اطلاعات مجرمان سابقه‌دار موفق به شناسایی هویت دو مجرم سابقه‌دار به نام‌های فرهاد 35 ساله و افشین 23 ساله شدند.

با بهره‌گیری از اطلاعات بدست آمده از سوابق متهمان، کارآگاهان موفق به شناسایی مخفی‌گاه متهمان در خیابان "ایرانهمر" شده، در تحقیقات نامحسوس خود اطلاع پیدا کردند که هر دو برادر به مصرف موادمخدر از نوع شیشه اعتیاد داشته و با اقدامات خود باعث ناراحتی و اعتراض اهالی محل شده‌اند.

با شناسایی دقیق مخفی‌گاه متهمان، کارآگاهان اداره پنجم در9 مهرماه امسال ساعت 07:00 موفق به دستگیری هر دو متهم شده و در بازرسی از مخفی‌گاه آنها چندین دستگاه گوشی تلفن‌همراه دارای سابقه سرقت به شیوه بعنف و همچنین تعدادی اوراق و مدارک شناسایی و کیف‌پول متعلق به افراد غیر کشف شد.

در تحقیقات اولیه متهمان منکر هرگونه ارتکاب زورگیری شده اما در ادامه تحقیقات و با شناسایی تعدادی از صاحبان مدارک شناسایی بدست آمده از متهمان، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که این دو برادر علاوه بر زورگیری از شهروندان با مراجعه به ساختمان‌های نیمه‌کاره اقدام به زورگیری و اخاذی از کارگران ساختمان نیمه‌کاره کرده‌اند.

متهمان درباره شیوه و شگرد سرقت‌های خود از کارگران ساختمان‌های نیمه‌کاره عنوان‌کردند: شبانه و به بهانه اینکه کارگران برای خواهرانمان ایجاد مزاحمت کرده‌اند، به ساختمان‌های نیمه‌کاره رفته و آنها را مورد ضرب و جرح قرار می‌دادیم و با تهدید چاقو از آنها زورگیری می‌کردیم. اغلب کارگرانی را که به صورت مجردی در ساختمان‌های نیمه‌کاره مشغول به کار بودند، مورد زورگیری و اخاذی قرار می‌دادیم.

با توجه به اعترافات صریح متهمان، کارآگاهان موفق به شناسایی یکی از مجرمان سابقه‌دار در زمینه خرید اموال مسروقه بویژه گوشی تلفن‌همراه به نام محسن 28 ساله شده و در حالی که این متهم داخل مخفی‌گاهش واقع در خیابان 17 شهریور مخفی شده بود، وی را نیز دستگیر کردند که در اظهاراتش به خرید دهها گوشی تلفن‌همراه گران‌قیمت از متهمان اصلی پرونده (فرهاد و افشین) اعتراف کرد.

خریدار اموال مسروقه در ادامه اعترافاتش عنوان داشت که با همدستی یکی از مجرمان سابقه‌دار در زمینه خرید اموال مسروقه به نام نورالدین 45 ساله که در تقاطع خیابان جمهوری – ابوریحان فعالیت دارد اقدام به فروش گوشی‌های تلفن‌همراه مسروقه می‌کند که کارآگاهان با مراجعه به محل فعالیت نورالدین، وی را نیز دستگیر کردند که در تحقیقات بعدی، نورالدین نیز به خرید تعداد زیادی گوشی تلفن‌همراه مسروقه اعتراف کرد.

سرهنگ کارآگاه علی غیاثوند، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس‌آگاهی تهران‌بزرگ با اعلام این خبر گفت: با توجه به شیوه و شگرد متهمان در زورگیری از کارگران ساختمان‌های نیمه‌کاره و همچنین زورگیری گوشی‌های تلفن‌همراه از شهروندان،‌ قرار قانونی از سوی بازپرس صادر و متهمان برای انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی دیگر جرایم ارتکابی در اختیار اداره پنجم پلیس‌آگاهی تهران‌بزرگ قرار گرفته‌اند.

وی از کلیه مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد مورد سرقت، زورگیری، ضرب و جرح، تهدید یا اخاذی قرار گرفته‌اند خواست تا برای شناسایی متهمان و پیگیری شکایات خود به اداره پنجم پلیس‌آگاهی تهران‌بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین