|
|
امروز: جمعه ۰۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۸۱۲۱
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۳
ساكرنت مي‌نويسد: «هواداران فوتبال در ايران به ناتواني فدراسيون فوتبال و مسائل سياسي عادت كرده‌اند. چه كسي مي‌داند كه بالاخره ايران چه زماني به شرايط خوب خود بازخواهد گشت؟ چهار ماه بدون بازي. اين عملكرد ايران پس از صعود به جام جهاني 2014 برزيل است.»
ساكرنت مي‌نويسد: «هواداران فوتبال در ايران به ناتواني فدراسيون فوتبال و مسائل سياسي عادت كرده‌اند. چه كسي مي‌داند كه بالاخره ايران چه زماني به شرايط خوب خود بازخواهد گشت؟ چهار ماه بدون بازي. اين عملكرد ايران پس از صعود به جام جهاني 2014 برزيل است.»

يكي از اتفاق‌هاي بدي كه بعد از صعود ايران به جام جهاني برزيل افتاده، اين است كه رسانه‌ها در كشورهاي مختلف از آسيايي گرفته تا اروپايي، روي برگزارنشدن بازي‌هاي دوستانه، بي پولي فدراسيون فوتبال و بر هم خوردن اردوهاي اروپايي دست گذاشته‌اند و اين موضوع كه اصلا بازخورد خوبي براي ايران ندارد، بارها و بارها مطرح شده و جالب است كه اوج اين بازخورد را در گزارش ساكرنت مي‌بينيم كه مي‌نويسد: «هواداران فوتبال در ايران به ناتواني فدراسيون فوتبال و مسائل سياسي عادت كرده‌اند. چه كسي مي‌داند كه بالاخره ايران چه زماني به شرايط خوب خود بازخواهد گشت؟ چهار ماه بدون بازي. اين عملكرد ايران پس از صعود به جام جهاني 2014 برزيل است.»

ساكرنت در گزارشي به وضعيت تيم‌هاي آسيايي حاضر در جام جهاني اشاره كرده و اطلاعات كاملي از وضعيت هر چهار تيم ارائه مي‌كند اما وقتي نوبت به ايران مي‌رسد، كمبودها بيشتر به چشم مي‌آيد. در اين گزارش آمده: «در حالي كه سه تيم بزرگ آسيايي در حال آماده‌سازي براي جام‌جهاني هستند، ايران، چهارمين آسيايي جام‌جهاني بدون شكست است. اين خيلي بد به نظر نمي‌رسد تا وقتي كه در نظر بگيريم آنها پس از صعود به جام جهاني تنها يك ديدار برگزار كرده‌اند.

ايران پس از آنكه صعودش را به جام جهاني 2014 برزيل قطعي كرد نتوانست يك اردوي آماده‌سازي براي خود تشكيل دهد. مثل هميشه باز هم مسائل پشت پرده دليل اصلي براي ايران نسبت به مسائل درون زمين است. در ابتدا حقوق پرداختي كارلوس كروش و دستياران او در تيم ملي ايران يكي از مشكلات اين تيم بود. حتي زمزمه رفتن كروش از تيم ملي ايران به گوش رسيد اما همه‌ اين حرف و حديث‌ها با بازگشت سرمربي پرتغالي به تهران به پايان رسيد. هواداران فوتبال در ايران به ناتواني فدراسيون فوتبال و مسائل سياسي عادت كرده‌اند. چه كسي مي‌داند كه بالاخره ايران چه زماني به شرايط خوب خود بازخواهد گشت؟ چهار ماه بدون بازي. اين عملكرد ايران پس از صعود به جام جهاني 2014 برزيل بوده است. اردوي تمريني تيم ملي در پرتغال لغو شد و تعجبي ندارد كه كارلوس كروش نارضايتي خود را بابت آمادگي براي جام جهاني 2014 ابراز كند.»

در ادامه اين گزارش به بازي با تايلند اشاره شده: «معمولا براي بازي با تايلند در انتخابي جام ملت‌هاي آسيا هيچ شور و شوقي وجود ندارد اما اين دفعه اين بازي براي ايران بسيار واجب بود. در حالي كه سه تيم ديگر صعودكننده به جام جهاني 2014 در مجموع 28 بازي انجام داده‌اند، ايران تنها 90 دقيقه برابر تايلند به ميدان رفت. ژاپن پس از صعود به جام جهاني 2014 برزيل 990 دقيقه بازي كرد و اين در حالي است كه ايران تنها 90 دقيقه برابر تايلند به ميدان رفت»

ساكرنت با وجود اينكه بر روي نظم سه تيم ديگر، يعني ژاپن، كره و استراليا دست مي‌گذارد و ايران را در مسير آماده‌سازي ضعيف مي‌داند اما نتيجه گيري جالبي از وضعيت تمام تيم‌هاي آسيايي دارد: «هشت ماه تا آغاز جام جهاني 2014 برزيل باقي مانده است و هنوز مي‌توان به عملكرد آسيايي‌ها در اين جام اميدوار بود. هنوز تيم‌هاي آسيايي فرصت اين را دارند كه خودشان را براي جام جهاني 2014 برزيل آماده كنند. الان زمان ترس نيست بلكه زماني براي نگراني است.»

يكي از اتفاق‌هاي بدي كه بعد از صعود ايران به جام جهاني برزيل افتاده، اين است كه رسانه‌ها در كشورهاي مختلف از آسيايي گرفته تا اروپايي، روي برگزارنشدن بازي‌هاي دوستانه، بي پولي فدراسيون فوتبال و بر هم خوردن اردوهاي اروپايي دست گذاشته‌اند و اين موضوع كه اصلا بازخورد خوبي براي ايران ندارد، بارها و بارها مطرح شده و جالب است كه اوج اين بازخورد را در گزارش ساكرنت مي‌بينيم كه مي‌نويسد: « در حالي كه سه تيم بزرگ آسيايي در حال آماده‌سازي براي جام‌جهاني هستند، ايران، چهارمين آسيايي جام‌جهاني بدون شكست است. اين خيلي بد به نظر نمي‌رسد تا وقتي كه در نظر بگيريم آنها پس از صعود به جام جهاني تنها يك ديدار برگزار كرده‌اند.»
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین