کد خبر: ۷۶۱۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۲
سرمربي تيم ملي فوتبال ايران گفت: بازيكنان تيم ملي فوتبال در نيمه نخست بازي مقابل تايلند، انگار يكديگر را نمي شناختند و من بايد آنها را به هم معرفي مي كردم!
«كارلوس كي روش» سه شنبه شب در نشست خبري پس از مسابقه تيم هاي ملي فوتبال ايران و تايلند اظهار داشت: بعد از چهار ماه كه هيچ مسابقه اي نداشتيم، ديديم در نيمه نخست هيچ هماهنگي ميان بازيكنان ما وجود نداشت و بازي خوبي نكرديم. در ابتداي بازي بازيكنان ما براي رسيدن به محوطه جريمه حريف عجله زيادي داشتند اما با گذشت زمان، بازي منطقي و بهتري انجام داديم. 

مهم اين بود كه سه امتياز به دست آورديم ولي مي دانم بازي فوق العاده اي نشان نداديم اما نتيجه بازي، نشانه برتري كار تيمي ما بود. 

وي ادامه داد: در اين مسابقه چند فرصت بسيار خوب نيز داشتيم و بايد حداقل با دو اختلاف گل تايلند را شكست مي داديم. گل تايلند نيز روي يك اتفاق به دست آمد. بايد سخت تر كار كنيم و بازي امشب نشان داد بايد بيدار باشيم و تلاش بيشتري در آينده انجام دهيم. 

كي روش گفت: هيچ تيمي در جهان بدون چهار ماه تمرين و بازي دوستانه به بقاي خود ادامه نمي دهد. اين براي ما خوب نيست كه مدت زيادي تمرين نكنيم. در حال حاضر ما با هفت امتياز در صدر گروه هستيم اما پيغام مهم اين است كه ديگر فرصتي براي از دست دادن نداريم. 

وي در پاسخ به اين سوال كه آيا بهتر نبود در مسابقه با تايلند از دانيل داوري استفاده مي شد تا او براي ديدارهاي مهم تر آماده باشد؟ گفت: نمي توان بازي هاي رسمي را تداركاتي تلقي كرد. در هر بازي اعتبار و نام كشور مطرح است و نمي توان آن را آسان گرفت. 

امشب سعي كرديم نمايشي ارايه كنيم كه به سه امتياز برسيم و شرايط را براي صعود هموار كنيم. در نيمه نخست، بازيكنان انگيزه زيادي داشتند اما پاس هاي اشتباه كار تيمي را به هم ريخت. در نيمه دوم صبور بوديم و بازي را كنترل كرديم و با از كار انداختن ضدحملات حريف به گل رسيديم. 

وي افزود: من وارد اين مسايل نمي شوم كه چرا دانيل داوري فرصت بازي كردن در اين مسابقه را پيدا نكرد. مطمئن باشيد به زودي از بازيكناني مانند داوري نيز در تركيب اصلي استفاده خواهيم كرد.

سرمربي تيم ملي فوتبال ايران در باره استقبال نكردن تماشاگران از ديدار مقابل تايلند گفت: اين سوال را بايد هواداران پاسخ دهند. وقتي كنفدراسيون فوتبال آسيا اين بازي را پيش از سه روز تعطيلي در ايران برگزار مي كند، طبيعي است كه تماشاگر كمي به ورزشگاه مي آيد. بايد خواهش مي كرديم اين مسابقه در روز ديگري برگزار مي شد. بهتر بود اين بازي را در كنار درياي خزر برگزار مي كرديم تا تماشاگر بيشتري به ورزشگاه مي آمد! 

وي در باره استفاده از بازيكنان دورگه در تيم ملي فوتبال ايران تصريح كرد: براي من مهم نيست كه اصالت بازيكنان از كجاست و آيا دورگه هستند يا نه. براي من زمين فوتبال مهم است و اينكه يك بازيكن چه تاثيري در بازي تيم ملي دارد.

بدون توجه به اينكه بازيكن از كجا مي آيد بايد در كنار هم باشيم زيرا بدون كار تيمي نمي توانيم فضاي خوبي را براي رسيدن به موفقيت ايجاد كنيم. 

كي روش تاكيد كرد: در نيمه نخست بازي مقابل تايلند بازيكنان تيم ملي انگار همديگر را نمي شناختند و بايد آنها را به هم معرفي مي كردم يا كارت هاي شناسايي خود را به هم نشان مي داديم تا با اسم كوچك يكديگر را بشناسيم. اين دقيقا مطلبي است كه من از فروردين ماه گذشته به آن اشاره مي كردم كه بايد برنامه آماده سازي ما تدوين شود و مطابق آن حركت كنيم. 

وي گفت: كاري كه انجام خواهم داد اين است كه با امير قلعه نويي، علي دايي و ديگر مربيان صحبت كنم تا اگر حاضر به همكاري با تيم ملي فوتبال هستند، با قدرت راه آماده سازي را طي كنيم. 

سرمربي تيم ملي فوتبال در پاسخ به اين سوال كه آيا بازيكنان به بازي دوستانه بزرگ احتياج دارند؟ گفت: هيچ شكي ندارم وقتي بازيكنان به ميدان مي روند فقط به فكر پيروزي هستند و هميشه انگيزه رسيدن به پيروزي در آنها وجود دارد. ولي در همان حد احتياج داريد كه با فكر خود بازي را مديريت كنيد تا به اطرافيان خود اين قدرت را بدهيد كه بهتر كار كنند. براي مثال اگر در اين مسابقه حركتي اشتباه بود به دليل اين بود كه بازيكنان نمي دانستند اگر توپي را از دست بدهند، كس ديگري جاي آنها را پوشش مي دهد. بايد در بازي هاي تداركاتي اين مشكل را حل كنيم. 

وي خاطرنشان كرد: بازي تايلند سه دستاورد براي ما داشت. يكي اينكه تيم ملي سه امتياز را به دست آورد و حركت رو به جلويي در مرحله مقدماتي جام ملت هاي آسيا داشت. دوم اينكه هميشه رسيدن به پيروزي مهم است و مخصوصا اينكه تيم هاي لبنان و كويت هم مساوي كردند و شرايط ما بهتر شد. سوم اينكه ما در چهار ماه گذشته هيچ اردويي نداشتيم. مسابقات جام جهاني يك جشن بزرگ نيست كه بازيكنان براي تعطيلات و خوش گذراني به آن بروند بلكه مسابقاتي سخت است. بايد برنامه آماده سازي خود براي جام جهاني را تدوين كنيم و ديگر فرصتي براي اين كار نداريم. 

كارلوس كي روش در پايان گفت: من دست به كار مي شوم تا رضايت مربيان ايراني را براي همكاري با تيم ملي فوتبال جلب كنم و اميدوارم مربيان ايراني نيز اين مساله را درك كنند. 

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین