|
|
امروز: يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۶۹۲۱
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۷
در ابتدا عكس العمل‌ها و اعتراضاتی به 2شغله بودن محمد نهاوندیان وجود داشت اما با رای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران ایشان تا یكسال و نیم دیگر در این سمت ابقاء شد كه رای این هیات برای بنده هم محترم است.
رییس اتاق بازرگانی ایران و چین گفت: هم‌اكنون بازار در انتظار نشست 1+5 است و در صورتی كه اعتراضی نباشد تحریم‌های بانكی و كشتیرانی تا 2 ماه آینده شكسته خواهد شد.

اسدالله عسگر اولادی، رییس کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینكه برخی رسانه‌ها از مصاحبه‌ای كه اخیرا با یكی از روزنامه‌ها داشته‌ام سوء برداشت كرده‌اند، اظهار داشت: در مصاحبه بنده تنها به حذف دو تحریم كشتیرانی و بانكی اشاره شده بود این در حالی است كه در صفحه اول روزنامه تیتر حذف تحریم‌ها تا 2 ماه آینده را زده بودند و به نوعی شیطنت كرده بودند.

وی افزود: در حال حاضر امیدواری مردم به آینده افزایش یافته و در سخنان شب گذشته محمد نهاوندیان، رییس دفتر رییس جمهور نیز خوش بینی به آینده سیاسی و اقتصادی كشور مشخص بود.

عسگر اولادی با اشاره به قدرت ایران در خاورمیانه گفت: كشور ما از كشورهایی نظیر بحرین، عراق، افغانستان، لبنان و سوریه قدرتمندتر است و  به نظر می‌رسد غربی‌ها این قضیه را برنمی‌تابند و در مذاكراتی هم كه تاكنون برگزار شده این موضوع به روشنی معلوم است.

وی خاطر نشان كرد: در صورتی كه در نشست 1+5 كه طی هفته‌های آینده برگزار خواهد شد نتیجه خوبی بدست آید تحریم‌های كشتیرانی و بانكی شكسته می‌شود اما تاكنون در مورد شكسته شدن تحریم‌ها نفتی صحبتی به میان نیامده است.

رییس اتاق بازرگانی ایران و چین در خصوص ترخیص كالاها از بندر جبل علی افزود: خوشبختانه تاكنون بین 70 تا 80 د رصد از كالاها ترخیص شده و مابقی نیز با تكمیل اسناد ترخیص خواهد شد.

وی در خصوص اعتراضات برخی افراد  به دو شغله بودن نهاوندیان افزود: در ابتدا عكس العمل‌ها و اعتراضاتی به این موضوع وجود داشت اما با رای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران ایشان تا یك‌سال و نیم دیگر در این سمت ابقاء شد كه رای این هیات برای بنده هم محترم است.


منبع: ایلنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین