|
|
امروز: جمعه ۰۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
»
کد خبر: ۶۹۱۳
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۳
محمدعلی پورمختار گفت: حل مشکلات ایران لزوما در گرو با ارتباط با آمریکا نیست.
رییس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود خاطر نشان کرد: روزی که امام در وصیت‌نامه سیاسی- عقیدتی خود فرمودند با دلی آرام و قلبی مطمئن و روحی شاد از خدمت خواهران و برداران مرخص می‌شود بر تداوم انقلاب اسلامی اطمینان دادند. عزم ملت ایران در مبارزه با دشمنان ملت نشان داد که این شجره طیبه به ثمر خواهد نشست.

او ادامه داد: در سایه این انقلاب، صدور انقلاب،‌ عدول زورگویی‌های استکبار، آگاهی مسلمانان دنیا در برابر زیاده خواهی حکومت‌های استکباری، سرنگونی جبهه استکبار و بیداری اسلامی رقم خورده است و واقعیت ایران اسلامی پذیرفته شده است.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ خاطر نشان کرد: شیطان بزرگ جنگ تحمیلی، فتنه منافقین،‌ فتنه‌های 78 و 88 و حالا جنگ همه جانبه اقتصادی به ملت ایران تحمیل کرد اما مقاومت مردم و مسوولین ناامیدش گذاشته و به حقانیت ایران صحه گذاشته و تحقق وعده الهی را به نمایش گذاشته است.

پورمختار با بیان اینکه به ظاهر دشمن شماره یک مردم ایران و مسلمانان و همه ملل وادار تغییر موضع شده و عزم مذاکره و جبران گذشته را کرده گفت: امام در مورد آمریکا واژه شیطان بزرگ را بکار بردند و همه می‌دانیم کار شیطان اغفال‌گری است. یکی از فعالیت‌های شیطان در عرصه سیاسی روی خوش نشاندن به مسوولین و استقبال ظاهری به منظور جلب اطمینان است. لبخند زدن و دست دوستی بعد از یک دوره فشار و تحریم اقتصادی نشانه‌های این حرکت است.

وی افزود: کمترین ثمره این حرکت دیپلماسی خوش بین شدن به ملت و سست شدن لایه‌های مقاومت است. دولت و دستگاه دیپلماتیک باید مراقب این ترفندها باشند.

رییس کمیسیون اصل 90 تاکید کرد: در سایه رهبری‌های هوشمندانه مقام معظم رهبری عمود خیمه الهی در جنگ الهی در آستانه فرو ریختن به دست مالک اشتر است و نصرت الهی نزدیک است.

این نماینده مجلس با اشاره به برقراری با آمریکا گفت: بررسی نیت و شناخت رفتار آمریکا نیازی به شناخت بیشتری ندارد. دولت آمریکا با کشورهای مثل عراق، افغانستان،‌ لیبی،‌ بحرین و فلسطین دستی دوستی دراز کرده است اما می‌بینیم مردم مسلمان همین کشورها از طریق حمایت از نیروهای نظامی و مسلح به دست آمریکا کشته می شوند.

وی با تاکید بر اینکه باید تاکتیک‌های هوشمندانه اتخاذ شود اظهار کرد: حل مشکلات ایران لزوما در گرو ارتباط با آمریکا نیست و باید به عزت،‌ حکمت و مصلحت توجه بیشتری داشت؛ اطمینانی که از ادامه مقاومت مردم و مسوولین داریم می‌تواند فرصت تاریخی برای رفع مشکلات اقتصادی باشد.

پور مختار در ادامه راه‌کارهای ارائه داد و گفت: منابع پولی و بانکی به سمت حمایت از تولید برود، مشوق‌های روشنی برای تولیدکنندگان در نظر گرفته شود و تسهیلاتی در صدور مجوزها انجام و در سودهای بانکی تجدید نظر شود؛ کارکرد بانکها با تعامل با مردم پیش برود و به برخی بانکها و موسسات مالی نیمه خصوصی و خصوصی که با ورود غیرقانونی اقتصاد کشور را به چالش کشیدند رسیدگی شود.

سایر پیشنهادات پور مختار در این بخش شامل محدود نمودن واردات غیرضروری، حمایت از اشتغال مولد و تایید متولی مشخص برای آن، استفاده مفید از ذخایر صندوق توسعه ملی و تثبیت نرخ ارز،‌ مبارزه با فساد اقتصادی که مد نظر رهبری است بود.

وی افزود: برخورد قاطعانه و بدون مصلحت اندیشی باید در قوای سه‌گانه نهادینه شود مسوولین از تهدیدات مفاسد اقتصادی نهراسند و تطمیع نشوند. کمیسیون اصل 90 به نمایندگی از ملت این فرضیه بزرگ را انجام می‌دهد گرچه آماج تیرهای بلای مفسدان و اندک مسوولین ناآگاه قرار گیرد.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ با تاکید بر لزوم گردشگری گفت: استان همدان ویژگی‌های گردشگری فراوان دارد که می‌تواند بودجه بسیاری به کشور بیاورد از جمله غار علیصدر،‌ سفال و کارگاه‌های لالجین و مناظر جذاب و بی‌بدیل این استان.

پورمختار در پایان از قوه قضاییه که مرجع و پناهگاه دادخواهان است خواست: سرعت در رسیدگی پرونده‌های قضایی را در دستور کار خود قرار دهند و اندک زنگارهای را که بر ترازوی عدالت نشسته بزداید.
منبع: ایسنا
در همین زمینه بخوانید
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین