»
کد خبر: ۶۸۹۹
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۰
یک روز پس از آنکه ویلیام هیگ وزیر خارجه انگلیس با حضور در پارلمان این کشور از توافق با ایران برای تعیین کاردار غیرمقیم خبر داد، روزنامه گاردین این اقدام را گامی مهم در جهت بازگشایی سفارتخانه‌های دو کشور توصیف کرده است.
هیگ دیروز مذاکرات هفته گذشته با وزیر خارجه و هیئت ایرانی در نیویورک را بسیار مثبت‌تر از گذشته توصیف کرده است. به گفته وی ارتقا روابط با تهران قرار است بر اساس گام‌های دوجانبه صورت گیرد.

وزیر خارجه انگلیس ابراز امیدواری کرده است که روند کنونی به بازگشایی سفارت انگلیس در تهران منتهی شود. وی با بیان اینکه ماه‌های پیش‌رو از اهمیت کم‌سابقه‌‌ای برخوردار است، گفت: آماده‌ایم تماس‌های بیشتری داشته باشیم.

بنا بر توافق صورت گرفته، انگلیس و ایران هریک کارداری غیرمقیم تعیین می‌کنند. همچنین مذاکراتی هم در مورد کارکنان مستقر در سفارتخانه‌ها صورت گرفته است.

هیگ در مورد دولت جدید ایران به نمایندگان پارلمان گفته است: مشخص است که رئیس‌جمهور و وزرای جدید ایران رویکرد بسیار مثبت‌تری در مقایسه با سال‌های اخیر دارند. شکی نیست که لحن مذاکرات با آن‌ها متفاوت است. ما باید به طور کامل صداقت دولت ایران را بیازماییم و در این راستا لازم است کانال‌های ارتباطی ما برای این کار باز باشد.

با این حال، هیگ گفته است که رویکرد جدید ایران باید با گام‌ها عملی همراه باشد، در غیر اینصورت ما به اجرای قدرتمند تحریم‌ها ادامه می‌دهیم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین