|
|
امروز: يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۱:۲۵
کد خبر: ۶۶۶۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۸
امروز بازار سکه به دنبال بازار طلا و ارز میزبان کاهش قیمت سکه های طلایی بود و ارزش سکه بهار آزادی را نسبت به روز شنبه 9 هزار تومان کاهش داد.
امروز 15 مهرماه ،اين روز ها در بحث هاي تالار شيشه اي صحبت از حبابي بودن شاخص مطرح است با نگاه به سود ارائه شده ي شرکت ها و متوسط (p/e) بازار نمي توان بحث حبابي بودن را در بازار بورس اورد.

از مجموع 75 درصد سود دهی کل بازار، 16 درصد سود نقدی بوده و 30 درصد نیز مربوط به شرکت‌های بزرگ بورسی است؛ مابقی افزایش بازدهی به کل بازار باز می‌گردد. 

ارزش کل معاملات از ابتدای سال بیش از 47 هزار میلیارد تومان بوده است که از این میزان شرکت‌های بزرگی از جمله تاپیکو، هلدینگ تأمین، هلدینگ خلیج فارس و سرمایه‌گذاری کارکنان بانک‌ها تأثیرگذار بودند.  
 
بازار بورس امروز نيز با 66 هزار و889 واحد اغاز کرد و در پايان نيز با عدد 67 هزار واحدي به کار خود پايان داد.

شاخص صنعت نيز با افت 37 واحدي به عدد 57 هزارو 46 واحد ،شاخص 50شرکت فعال با 5.90 واحد رشد به عدد 2 هزارو 633 واحد،شاخص بازار اول با افت 113 واحد به عدد 50 هزارو 743 واحد،شاخص بازار دوم با رشد 734 واحد به عدد 123 هزارو 722 واحد رسيد.

بيشترين تاثير را در شاخص صنايع پتروشيمي خليج فارس با تاثير 191 واحد،بانک تجارت با 31.53 واحد و معدني و صنعتي چادرملو با تاثير گذاري21 واحدي بيشترين تاثير را در رشد شاخص داشتند. 

نمادهاي شبندر،شپنا و فخور افت شاخص را تجربه کردند.

پالايش نفت بندرعباس،س.نفت و گازو پتروشيمي تامين و پالايش نفت اصفهان از نماد هاي پر بيننده بازار بودند .

نمادهاي حکشتي،فارس و اکنتوربهترين تقاضا و کروي،واتي و خصدرا بهترين عرضه را در بازار امروز داشتند.

بيشترين حجم معامله را پالايش نفت بندرعباس،ايران خودرو،بانک صادرات ايران و بيمه دانا را به خود اختصاص دادند.
در همین زمینه بخوانید
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین