|
|
امروز: پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۸
کد خبر: ۴۳۸۷
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۷
شاخص بورس تهران امروز با افزایش 284 واحدی به نیمه‌های ۵۹ هزار واحد نزدیک شده و ارزش بازار نیز با افزایش حدود ۱۴۰۰ میلیارد تومانی به کار خود پایان داد.
در معاملات امروز بازار سهام شاخص کل با افزایش 284 واحدی به مرز نیمه 59 هزار واحد نزدیک شد و به ارزش بازار نیز 1400 میلیارد تومان افزود.

بنابر این گزارش، در معاملات امروز بازار، بیش از 413 میلیون سهم به ارزش 164 میلیارد تومان دست به دست شد.

شاخص بورس تهران تا کنون در بیشترین رشد خود به 61 هزار و 164 هزار واحد رسید و شاخص بورس اکنون تا این رقم 1763 واحد فاصله دارد.

همچنین طبق آخرین تصمیم مدیریت بازار فرابورس قرار است عرضه اولیه 5 درصد از سهام شرکت 4 هزار و 800 میلیارد تومانی پتروشیمی جم روز سه‌شنبه انجام شود.

بیش از این عرضه اولیه جم به دلیل شرایط نامساعد و منفی بازار و همچنین اصلاح استاندارد شماره 16 حسابداری به تعویق افتاد.

امروز در جریان معاملات بازار سهام 3 نماد معاملاتی از جمله قند هکمتان پس از برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده، شرکت سیمان فارس خوزستان پس از برگزاری مجمع عمومی عادی برای تقسیم سود نقدی و البرز دارو برای تصویب افزایش سرمایه در مجمع عمومی فوق‌العاده به تالار شیشه‌ای بازگشتند.

در معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌هایی همچون گلوگوزان، البرز دارو، داروپخش، سخت آژند، بانک صادرات ایران، داروسازی ابوریحان و معدنی املاح ایران بیشترین افزایش قیمت را داشته‌اند.

در مقابل بیشترین کاهش قیمت به شرکت‌هایی همچون سیمان شمال، لامیران، نورد و قطعات فولادی، پتروشیمی فارابی، ایرکا پارت صنعت، توسعه صنعتی و لیزینگ ایران اختصاص داشت.

در مجموع برترین عرضه به بانک صادرات، کشتیرانی ایران، توسعه صنایع بهشهر، نفت و پارس  و سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی اختصاص یافت و در مقابل مدیریت پروژه‌های نیروگاهی، نورد آلومینیوم نیرو ترانس و سیمان خزر برترین عرضه بازار را داشته است.

امروز بیشترین اثر مثبت در شاخص را صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، بانک ملت، بانک صادرات و سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی رقم زدند و بیشترین تأثیر منفی را شرکت‌هایی همچون پالایش نفت بندر‌عباس، مخابرات ایران و مدیریت پروژه‌های نیروگاهی بر شاخص امروز بورس گذاشتند.

این گزارش حاکی است تمام شاخص‌های منتخب بازار روند مثبت داشته‌اند به طوری که شاخص صنعت با 150 واحد، شاخص 50 شرکت فعال تا 6 واحد، شاخص آزاد شناور با 407 واحد، شاخص 30 شرکت بزرگ با 14 واحد، شاخص بازار اول و دوم در مجموع با 671 واحد به کار خود پایان دادند.
منبع: فارس
در همین زمینه بخوانید
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین