|
|
امروز: شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۲۱
کد خبر: ۶۱۶۴
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۵
شاخص بورس تهران بعد از سه رکورد شکنی پی در پی، درآخرین روز معاملاتی هفته آرام گرفت و در کانال 66 هزار واحدی باقی ماند.
شاخص بورس تهران که از ابتدای هفته سه رکورد شکنی جدید ثبت کرد و از کانال های 64، 66،65 هزار واحد گذشته بود، در معاملات آخرین روز هفته دست از رکورد شکنی برداشت و با رشدی آرام به هفته پر رونق خود پایان داد.

به این ترتیب دماسنج بازار سرمایه که دیروز در سومین رکورد شکنی خود وارد کانال 66 هزار واحد شده بود، امروز در ابتدای معاملات به روند صعودی خود شدت داد و تا کانال 66 هزار و 620 واحد بالا رفت اما در نیمه معاملات از شدت حرکت خود کاست و تا سطح 66 هزار و 506 واحد عقب نشینی کرد.

در حالی که کاهش روند صعودی بورس در معاملات امروز قابل پیش بینی بود که شاخص بورس تهران در معاملات روز چهارشنبه رشد 156 واحدی را تجربه کرد تا بعد از استراحتی کوتاه خود را برای جهش های بعدی در هفته آینده آماده کند.

در بازار امروز شرکتهای پالایشگاه بندرعباس، هلدینگ خلیج فارس، گل گهر، فولاد خوزستان، پتروشیمی فناوران، بانک اقتصاد نوین، صنایع شیمیایی ایران و بانک ملت تاثیر 145 تا 18 واحدی بر شاخص بورس گذاشتند و شرکتهای مطرحی همچون مخابرات، ملی مس، مپنا، تاپیکو، گسترش نفت و گاز پارسیان، پالایشگاه تبریز، چادرملو، پتروشیمی پردیس و سایپا و ایران خودرو با افت جدی خود مانع از رشد بیشتر شاخص بورس شدند.

در بازار امروز شرکتهای کشتیرانی، آذرآب، سرمایه گذاری توسعه ملی، پتروشیمی فناوران و تایدواتر از بهترین تقاضای خرید برخوردار شده و شرکتهای بیمه دانا، سایپا، پارس خودرو، مپنا، سرمایه گذاری امید و مخابرات بیشترین تقاضای فروش را از آن خود کردند.

در بازار امروز شرکتهای خودرویی و بانکی روند منفی به خود گرفته و شرکتهای مطرخ پتروشمی از روند نزولی قیمت برخوردار شدند.

به این ترتیب در بازار منفی امروز بیش از 583 میلیون سهم به ارزش 293 میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت و ارزش بازار سرمایه در سطح 324 هزار میلیارد تومان باقی ماند.

منبع: ایسنا
در همین زمینه بخوانید
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین