|
|
امروز: يکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۰۵:۱۰
»
کد خبر: ۵۶۹۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۳
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: با دست برداشتن از برخی مسائل می‎توان در مذاکره با آمریکا برنده میدان بود.
ایرج عبدی با بیان این مطلب افزود: در رابطه با مذاکرات کشور با دولت آمریکا باید گفت دیپلماسی کشور طبق فرمایشات رهبری و دستورالعمل‎های رئیس جمهور مشخص است و باید هر دو طرف با دید برد-برد به آن نگاه کنند.

وی ادامه داد: با اصرار کردن بر برخی مسائل نمی‎توان پیشرفتی را در این مباحث مشاهده کرد باید با توجه به مسائل کشور، برد هر دو طرف را خواستار شد.

عبدی در ادامه به خصومت دیرینه بین دو کشور اشاره کرد و گفت: امید است بتوان پیشرفت خوبی را در مذاکرات داشت؛ همچنین با این دیپلماسی، مشکل دیرینه دو کشور در حد قابل قبولی نیز رفع خواهد شد.

نماینده مردم خرم‎آباد و چگنی در مجلس خاطرنشان کرد: آمریکا از هر زمان نیازمند به انجام این مذاکره بوده زیرا هزنیه نگهداری حضور نیروهایش در منطقه نسبت به گذشته بالا رفته و ضرورت استفاده از این فرصت را برای او بیش از پیش ساخته است.

او یادآور شد: دولت روحانی باید منافع درازمدت کشور و اصول حاکم بر آن را مدنظر داشته و به آن پایبند باشد و از این طریق مذاکرات را پیش ببرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با امتیازدهی به یکسری مسائل و رد نظر گرفتن مصالح کشور، می‎توان تأثیر خوبی را از این دیدار انتظار داشت.

وی اظهار کرد: همچنین ترجیحاً باید توجه زیادی به مسائل سوریه و لبنان نیز بشود و مسائل سیاسی و اجتماعی کشور و ارتقاء جایگاه جهانی آن مدنظر قرار گیرد.

عبدی بیان کرد: اگر مذاکرات با تدبیر پیش رود قطعاً پیامدهای خوب آن در پیش است.

نماینده مردم خرم‎آباد در مجلس گفت: این دیدار برای همه کشورهای منطقه مهم است، برخی کشورها گرچه خوشایند به بهبود روابط ایران و آمریکا نیستند اما کشورهایی نیز هستند که علاقه‎مند به کاهش خصومت‎ها و در نتیجه هزینه‎هایشان هستند؛ بنابراین این مذاکره به نفع آنها نیز خواهد بود.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین