|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۲
»
کد خبر: ۵۶۷۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۴
مواضع دو کشور در سخنرانی‌ها شفاف و معتدلانه بود و به نظر می‌رسد که برای ایران و امریکا فرصت مناسبی برای گفتگو در مورد سیاست‌های بین المللی و منطقه‌ای ایجاد شده است.
یک تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان اینكه اقدامات روحانی ترجمان سیاست نرمش قهرمانانه رهبری بود، گفت: آنچه توسط اوباما و روحانی بیان شد سخنان معتدلانه‌ای بود که رئیس جمهوران دو کشور با توان بالای سخنوری و با هدف ایجاد فضای مثبت برای شروع مقتدرانه‌ تنش زدایی بین دو کشور اظهار داشتند.

مهدی مطهرنیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا بیان کرد: مواضع دو کشور در سخنرانی‌ها شفاف و معتدلانه بود و به نظر می‌رسد که برای ایران و امریکا فرصت مناسبی برای گفتگو در مورد سیاست‌های بین المللی و منطقه‌ای ایجاد شده است.

وی ادامه داد: هر دو رئیس جمهور با کاربرد دقیق واژگان سیاسی از نظر معنایی نشان دادند که سیاستمدارانی چیره دست در مواضع خود هستند و مسائل را به خوبی مدیریت می‌کنند.

این کار‌شناس مسائل سیاسی ابراز داشت: روحانی در جهت مدیریت اختلافات موجود و فضاسازی حول محور دکترین تفاهم و تعامل سازنده صحبت می‌کرد.

مطهرنیا توضیح داد: چارچوب مشخص و در عین حال قابل وصول تنش زدایی مقتدرانه در سخنان روحانی قابل مشاهده بود و این روند ترجمان سخنان رهبری در مورد نرمش قهرمانانه درحوزه‌های مختلف است.

وی در مورد ضرورت ایجاد صدای واحد در كشور برای خروج از بحران‌های موجود كشور گفت: صدای واحد در روند مذاکرات خواست دو سویه کشور آمریکا و ایران است و سیاست‌های چند هفته اخیر در ایران معطوف به یک دست کردن مردم و دولت است و در این زمینه گام‌های مثبتی برداشته شده است.

مطهرنیا اظهارداشت: سخنان رئیس جمهور برای یکدست بودن صدا‌ها فقط خطاب به اوباما نیست بلکه مخاطب این گفته‌ها تمام جامعه امریکا و موضع گیری‌های لیبرالیست‌های نئوکانتی است.

مطهرنیا استفاده از واژه حکومت به جای دولت در سخنان روحانی را بسیار مهم دانست و گفت: انتخاب واژه حکومت در سخنرانی رئیس جمهور توسط تیم مشاورانشان بیانگر سیاست‌های نظام در جهت کاهش تنش در عرصه بین المللی است.

وی ادامه داد: کاربرد این واژه حاکی از این است که روحانی موضعی را که نشان می‌دهد به نمایندگی از کشور ایران و نه فقط از جانب دولت است.

منبع: ایلنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین