|
|
امروز: جمعه ۰۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۲
عملکرد مترو باز هم حادثه آفرید
کد خبر: ۱۳۱۸۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۷
در خیابان ولی عصر تقاطع چهارراه لبافی نژاد بعدازظهر امروز هنگام ایجاد شفت در تونل مترو تاسیسات آب آسیب دید و در شرایط کنونی که به شدت تهران با کمبود آب مواجه است، حجم زیادی از این مایع حیات تلف شد.
معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب منطقه 5 شهر تهران در این باره اظهار کرد: سازه نگهبانی که برای لوله آب توسط شرکت مترو نصب شده بود کارایی مطلوب نداشته و دچار شکستگی شد که در پی آن لوله‌های آب آسیب دید.

اصغر صفری با اشاره به اینکه خط آسیب دیده خط لوله اصلی 650 بوده که از خیابان انقلاب تا راه آهن را پوشش می‌دهد گفت: حادثه رخ داده منجر به اتلاف آب در حجم وسیع شده است و با توجه به مشکل بی‌آبی‌ که از آن رنج می‌بریم چنین حوادثی جبران‌ناپذیر هستند.

وی افزود: در اکثر بخش‌هایی که دچار قطع آب شده بودند با اقدام به موقع کارکنان شرکت آب و فاضلاب منطقه 5 در اسرع وقت آب‌رسانی صورت گرفت و در حال حاضر تنها بخشی از منطقه دچار کمبود فشار آب است.

معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب منطقه 5 شهر تهران با اشاره به اینکه لوله آب در ساعت 2 و نیم بعدازظهر آسیب دید گفت: پس از آسیب، مشترکین آب و فاضلاب در بخش خیابان انقلاب تا راه آهن دچار افت شدید آب و قطعی شدند اما اکنون آب وصل شده و تنها در بخش خیابان ولی عصر مابین جمهوری تا انقلاب دچار افت فشار آب هستند که تا چهار ساعت دیگر پیش‌بینی می‌شود مشکل حل شود.

صفری با اشاره به هشدارهایی که شرکت آب و فاضلاب پیش از این به مترو برای پیش‌بینی حوادث و انجام اقدامات لازم در راستای عدم آسیب رسانی به تاسیسات آب گفت: ظرف یک سال گذشته در شهر تهران در هشت مرحله به خاطر احداث مترو تاسیسات آب آسیب دیده‌اند و در پی پیگیری‌های شرکت آب و فاضلاب، شرکت مترو خسارت زده شده به تاسیسات آب را پذیرفت.

وی با تاکید بر اینکه در محل حادثه سازه نگهبانی که شرکت مترو احداث کرده بود، کارایی مطلوب را نداشت، گفت: از شرکت مترو می‌خواهیم که هنگام اجرای پروژه‌های ملی توجه بیشتری به موضوعات فنی داشته باشد.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین