|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۱
»
در جلسه نمایندگان مازندران با رییس‌جمهور مطرح شد
کد خبر: ۱۲۹۱۳
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۲
نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس، از درخواست مجمع نمایندگان مازندران از روحانی برای احداث متروی تجریش - شمال خبر داد.

عبدالوحید فیاضی درباره دیدار اعضای مجمع این استان با رئیس‌جمهور گفت: امروز جلسه‌ای با حضور هر 12 نماینده استان مازندران با رئیس‌جمهور در نهاد ریاست جمهوری تشکیل شد و آقای احمدی‌لاشکی دبیر مجمع نمایندگان استان، موضوعات و مشکلات کلی استان را طرح کرد و دیگر موضوعات ملی و استانی و شهرستانی نیز توسط دیگر نمایندگان مطرح شد.

وی مشکلات و مواردی که در جلسه در حوزه‌های مختلف مطرح شد را نام برد و افزود: محدودیت‌هایی در حوزه اقتصادی و زیرساختی استان مازندران مانند مشکلات آب‌شرب و آب کشاورزی، راه‌های ورودی از تهران به شمال کشور و راه‌های کمربندی درون شهری، مشکلات کشاورزی و اقتصادی نبودن آن و مشکلات زمین‌های روستائیان که از طرف سازمان اوقاف و بنیاد علوی برای مردم مشکلاتی ایجاد کرده جزو مسائل مطرح شده بود.

نماینده مردم نور در مجلس اضافه کرد: موضوع زباله و محیط‌زیست، کاهش دامنه منطقه حفاظت شده البرز مرکزی که استان را از توسعه بیشتر صنعتی باز می‌دارد، محورهای مواصلاتی بین‌شهری که به گردشگری استان مربوط می‌شود، فراهم نشدن زیرساخت‌های گردشگری و جمعیت بالای مسافرپذیری استان که هیچ مقدماتی برای آن ایجاد نشده، معادن استان مانند ذغال‌سنگ و معادنی که در منطقه سوادکوه وجود دارد و می‌تواند مرکز اشتغال‌زایی شود، اما در حدود 10 سال است که تعطیل شده و رکود اشتغال را در منطقه فراهم آورده از دیگر موضوعاتی بود که در جلسه مطرح شد و آقای رئیس‌جمهور دستور پیگیری موارد مطرح شده را دارند.

فیاضی خاطرنشان کرد: نمایندگان همچنین درخواست جلسه‌ای با محمدعلی نجفی معاون رئیس‌جمهور داشتند تا در مسائل گردشگری استان صحبت‌هایی داشته باشند و قابلیت‌های گردشگری استان را توسعه بدهیم؛ رئیس‌جمهور نیز در ادامه جلسه به استان مازندران اظهار علاقه‌مندی کرد و بر حمایت مردم مازندران از دولت تاکید داشت.

وی در مورد طرح‌های نیمه‌کاره استان نیز گفت: حدود 20 هزار میلیارد تومان پروژه برای استان در نظر گرفته شده که فقط 3 هزار میلیارد تومان آن محقق شده و مابقی باقی‌مانده که مردم مطالبه تکمیل آنها را دادند.

نماینده مجلس با اشاره به محورهای مواصلاتی تهران به استان مازندران، گفت: طرحی قبلا در دست بررسی و اقدام بود تا از طریق مترو شمال شهر تهران و منطقه تجریش به استان مازندران وصل شود و ما نیز در جلسه با رئیس‌جمهور خواستیم این طرح را پیگیری کنند. اگر چنین طرحی انجام شود راه تهران به مازندران به یک ساعت کاهش می‌یابد و راه کم‌خطر و پرفایده خواهد بود. همچنین در مورد اتوبان تهران - شمال نیز مباحثی طرح شد و مشکلات جاده هراز و فیروزکوه را نیز مطرح کردیم و با توجه به آغاز پروژه دیگری که محور نور را به تهران وصل می‌کرد، ساختار تسریع در اجرای این پروژه شدیم که با توجه به آلودگی هوای تهران و دیگر مشکلات این شهر، استان مازندران با ظرفیت‌های بالایی که دارد، می‌تواند بازوی حیاتی برای تهران شود، اما در حال حاضر بعلت مشکلاتی که در راه‌ها وجود دارد مردم نمی‌توانند از استان مازندران به قدر کفایت استفاده کنند.

فیاضی در مورد مشکلات کشاورزی استان نیز گفت: در بحث تغییر اراضی زمین‌های استان مازندران، هم رئیس‌جمهور و هم نمایندگان تاکید داشتند که علت‌یابی شودو با توجه به اینکه با کمبود آب در استان مواجه هستیم و صادرات و تولید استان رونق ندارد، پس نمی‌توانیم شاهد رونق کشاورزی در استان باشیم و اگر کشاورزی در استان رونق بگیرد، تغییر کاربری اراضی و زمین‌خواری در استان نیز کاهش پیدا می‌کند.

وی یکی دیگر از مشکلات این استان را که در جلسه مطرح شد مشکلات درمانی وفقدان بیمارستان مجهز در استان مازندران عنوان کرد و افزود: دیگر درخواستی که از رئیس‌جمهور داشتیم این بود که استان مازندران به منطقه آزاد اقتصادی و ویژه تبدیل شود تا فعالیت‌ها  اقتصادی و گردشگری در استان افزایش یابد.

نماینده مجلس در مورد مسائل ملی که در جلسه با رئیس‌جمهور مطرح شد، گفت: در مجلس فراکسیون حقوق بشر فعال است که اگر دولت با این فراکسیون ارتباط داشته باشد، می‌توانیم اقدامات خوبی را برای جلوگیری از بهانه‌جویی‌های غرب از جمهوری اسلامی داشته باشیم.

منبع: تسنیم
در همین زمینه بخوانید
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین