|
|
امروز: يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۴:۲۹
کد خبر: ۱۳۰۹۹
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۲ - ۲۲:۱۹
مدیرکل منابع نهاد کتابخانه های عمومی گفت: میزان سرانه مطالعه در کشورمان 76 دقیقه در روز است که با افزایش ایستگاههای مطالعه و منابع کتابخانه ها زمینه افزایش آن را فراهم می کنیم.
سید عارف علوی عصر سه شنبه در جمع مسئولان کتابخانه های استان در کتابخانه امام خمینی(ره) قزوین گفت: بازدید های سرزده از کتابخانه های کشور با هدف ارزیابی دقیق و واقعی وضعیت این مراکز فرهنگی صورت می گیرد تا بتوانیم مشکلات و کمبودها را شناسایی و برای رفع آن اقدام کنیم.

علوی بیان کرد: برای رسیدن کتابخانه ها به شرایط استاندارد و مطلوب نیازمند تلاش بیشتر مسئولان و کتابداران هستیم و امیدواریم باحمایت های ستادی بتوانیم به اهداف پیش بینی شده دست یابیم.

مدیرکل منابع نهاد کتابخانه های عمومی کشور تصریح کرد: کتابخانه های عمومی باید فضایی دلنشین، جذاب، فرحبخش و مناسب داشته باشند تا همه گروهها با شوق و انگیزه بالا در آن حضور یافته و مطالعه کنند.

این مسئول بیان کرد: آمارها نشان می دهد بین 40 تا 60 درصد مردم کشورمان هیچ کتابی مطالعه نمی کند و بیشتر به نشریات گرایش دارند که باید با تامین منابع مفید و مورد نیاز همه گروهها به ارتقاء فرهنگ مطالعه کمک کنیم.

وی اظهارداشت: در سال گذشته بالغ بر 63 هزار جلد کتاب در کشور چاپ شد که 35 هزار جلد آن چاپ اولی بود.

علوی انتخاب کتاب را بسیار مهم دانست و یادآورشد: باید در نمایشگاههای کتاب با عرضه کتب مفید به انتخاب درست مخاطب کمک کنیم.

مدیرکل منابع نهاد کتابخانه های عمومی کشور تولید کتاب خوب را از دغدغه های مقام معظم رهبری دانست و گفت: در کنار تولید کتاب خوب در کشور باید کتابداران هم زمینه مطالعه مفید را در مجموعه های خود فراهم کنند.   

در این جلسه محمد را مولایی مدیرکل کتابخانه های استان قزوین هم گزارشی از وضعیت کتابخانه ها و مطالعه در استان ارائه کرد.

در ادامه مسئولان کتابخانه های استان دیدگاهای خود ر ا ارائه کردند.

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین