|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۲
کد خبر: ۱۲۹۲۶
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۸
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در مرکز دایره المعارف بزرگ اسلامی از بخش های مختلف این مرکز بازدید کرد.
علی جنتیˈ بعدازظهر امروز -دوشنبه- با حضور در مرکز دائره المعارف بزرگ اسلامی (پژوهشهای ایرانی اسلامی) ضمن بازدید از بخش های مختلف با توضیحات ارائه شده در جریان اسناد موجود و نحوه فعالیت این مرکز قرار گرفت.

دراین بازدید دو ساعته، سید کاظم موسوی بجنوردی رئیس مرکز، سید عباس صالحی معاون فرهنگی وزیرارشاد، سجادی معاون پژوهشی مرکز، کیانی مشاور مرکز و رییس پژوهشکده ابوریحان بیرونی و مجیدی رییس کتابخانه این مرکز جنتی را همراهی کردند.

کتابخانه های مرکز، بخش مردم شناسی، دبیرخانه حروفچینی، دانشنامه مردم ایران، بخش تاریخ، فلسفه، دائره المعارف عربی و انگلیسی، ویرایش و چاپ، بخش پرونده علمی، زبان شناسی، ایران شناسی، عرفان، جغرافیا، حقوق، هنر و معماری، ادبیات، فقه، علوم قرآنی و حدیث از جمله بخش هایی بود که جنتی از آنها بازدیدکرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی این مرکز را گنجینه ای عظیم و گرانبها توصیف کرد.

در ادامه علی جنتی در نشستی صمیمانه با آیت الله سید محمد موسوی بجنوردی و سید کاظم موسوی بجنوردی رئیس و نیز شماری از مسوولان و دست اندرکاران این مرکز، بر تعامل و ارتباطات بیشتر این مرکز با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد.

در ادامه نیز هریک از حاضرین به بیان نظرات و پیشنهادات پرداختند.

مرکز دایره المعارف بزرگ اسلامی در اسفند 1362 با هدف تدوین و تالیف کتاب های مرجع و معتبر علمی با استناد به بیشترین منابع موجود به زبانهای مختلف جهت ارتقا فرهنگ اسلامی و علمی تاسیس شد.

بیش از 700هزار عنوان کتاب در کتابخانه این مرکز نگهداری می شود که بیش از 2 هزار عنوان نسخه آن نسخ خطی و بیش از 6 هزار عنوان آن نسخه های چاپ سنگی است.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین