|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۵
کد خبر: ۱۳۰۴۷
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۷
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به برخی مسائل روز شهرهای صنعتی از جمله اصفهان گفت: امروزه بخش عمده مقوله سلامت به وضعیت اقتصادی و اجتماعی افراد جامعه مرتبط است.
ˈرضا ملک زادهˈ روز سه شنبه در آیین تودیع و معارفه رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: با پیروزی انقلاب، شرایط اقتصادی و معیشتی مردم ایران در بسیاری از مناطق بهبود یافت.

وی تصریح کرد: با این حال نیاز به مشارکت همه بخشها برای پیشگیری از بیماریها ضروری است.

ملک زاده همچنین به کاهش سن ابتلا به سکته های قلبی و مغزی در اصفهان اشاره کرد و گفت: با اجرای برنامه های پیشگیرانه و با کمترین هزینه می توان از 80 درصد بیماری های قلبی و عروقی پیشگیری کرد.

وی توجه به بخش پژوهش را یکی از برنامه های جدی وزارت بهداشت دانست و افزود: ما نباید پژوهش را فقط به تعداد مقالات خلاصه کنیم بلکه باید تبدیل به فناوری، پیشگیری و دارو شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان هم در آیین معارفه خود با بیان اینکه مردم در 24 خرداد به تغییر و تحول و استقرار دولت تدبیر و امید رای دادند، گفت: نسیم دولت یازدهم به این دانشگاه وارد شد.

ˈغلامرضا اصغریˈ افزود: استفاده از خرد جمعی، مشارکت همه اقشار دانشگاه فارغ از سلایق سیاسی، تدبیر در رفتار و تصمیم، قانونمندی و عدم برخورد حذفی و سلیقه ای از رویکردهای مدیریت جدید این دانشگاه خواهد بود.

وی اظهار کرد: نقدپذیری، تجربه، علم، تکریم همه اعضای خانواده دانشگاه و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید، سرلوحه کار ما در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان است.

اصغری با تاکید بر اولویت کیفیت بر کمیت گفت: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در بخش کمی بخوبی رشد کرده و امروز لازم است که در حوزه کیفی نیز کار شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، ایجاد فضای نشاط و شادابی در میان دانشجویان را یکی دیگر از اولویت های مدیریت جدید این دانشگاه دانست و تصریح کرد: با روی کار آمدن دولت روحانی، امید و آرامش در جامعه و دانشگاه ها ایجاد شده که سرمایه اصلی ماست.

 ˈغلامرضا اصغریˈ رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان متولد 1338 و دارای دکترای تخصصی در زمینه گیاهان دارویی است.

وی پیش از این بعنوان قائم مقام ریاست، معاون امور جنگ و ریاست دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان فعالیت کرده است.

در این آیین از زحمات ˈشاهین شیرانیˈ رییس سابق این دانشگاه در هشت سال گذشته قدردانی شد.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین