|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۴:۵۷
کد خبر: ۹۸۱۱
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۶
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه وضعیت پزشکی امروز با آنچه مورد انتظار است فاصله دارد، اظهار کرد: امیدوارم 10 نفر برتر کنکور تجربی نسلی باشد که بتواند آرمان‌های مورد نظر را کسب کنند.
دکتر سید حسن قاضی‌زاده هاشمی در مراسم تقدیر از 10 نفر برتر کنکور تجربی و دانشجوی 13 ساله‌ پذیرفته شده در دانشگاه علوم پزشکی ایران که با حضور روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران، تهران و شهید بهشتی و چند تن از معاونانش برگزار شد، با اشاره به اینکه در ایران دانشگاه‌هایی وجود دارد که در سطح جهانی برتر هستند و از نظر امکانات، اساتید و بیمارستان‌ها با وجود کاستی‌ها، از شرایط مناسبی برخوردارند، خاطرنشان کرد: امیدوارم جلساتی که با برترین‌های کنکور برگزار می‌شود، به همین یک جلسه ختم نشود و سال آینده دانشجویان برتر امسال در کنار افراد برتر سال 93 به این جلسه دعوت شوند.

دانشجویان پزشکی علاوه بر درس خواندن، مسئولیت اجتماعی سنگینی بر عهده دارند


وی با اشاره به اینکه ممکن است کاستی‌هایی در امکانات و شرایط دانشگاه‌ها دیده شود، تصریح کرد: نباید تنها کاستی‌ها را دید، بلکه باید با نگاه مثبت، امکانات موجود را در نظر گرفت. دانشجویان پزشکی باید در نظر داشته باشند که تنها درس خواندن کافی نیست، بلکه مسئولیت اجتماعی سنگینی بر عهده این افراد است.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه افرادی هستند که در دوران تحصیل خود صرفا به دنبال افزایش محفوظات می‌روند، خاطر نشان کرد: این افراد اگرچه یافته‌های خوبی را کسب می‌کنند، اما بی‌تردید افراد موفقی نیستند، بنابراین دانشجویان در کنار درس، لازم است مطالعات جنبی نیز داشته باشند. زیرا کسب محفوظات به شکل صرف موفقیتی برای آنها به وجود نمی‌آورد.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به اینکه نیاز کنونی کشور به انسان‌های قوی و عالم است، گفت: به خصوص در ایران در حال حاضر نیاز شدیدی به افرادی است که در کنار علم، مردم را نیز دوست داشته باشند. پزشکان عالم در حال حاضر زیاد هستند، اما به دلیل اینکه خیرشان تنها به خودشان می‌رسد و به کسی رحم نمی‌کنند، نه تنها مورد احترام قرار نمی‌گیرند، بلکه تقبیح نیز می‌شوند که این ارزش نیست.

وی افزود: استادانی که برای راهنمایی و مشاوره دانشجویان برتر کنکور در نظر گرفته شده‌اند، علاوه بر آنکه افراد عالمی هستند، افراد بسیار شایسته‌ای نیز هستند که می‌توانند بعد از خانواده‌های دانشجویان، به آنها کمک زیادی کنند.

وزیر بهداشت همچنین با بیان اینکه توسعه کشور نیازمند افرادی سالم و پرامید است، گفت: دانشجویان باید در فعالیت‌های فوق‌ برنامه و برنامه‌های خیرخواهانه نیز شرکت کنند. بنده نیز در دوران تحصیل در برنامه‌های آموزنده شرکت می‌کردم که این برنامه‌ها به مدیریت زندگی، زمان و کار کمک می‌کند.

وی ادامه داد: پیش از این انقلاب فعالیت‌های خیرخواهانه متعددی در دانشگاه‌ها انجام می‌شد و دانشجویان به آسایشگاه‌ها و شیرخوارگاه‌ها کمک می‌کردند که این امر برای پزشکانی که وظیفه ارائه خدمت برای سلامت جامعه را دارند، می‌تواند موثر باشد.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به اینکه دانشجویان باید نسبت به مسائل سیاسی زمانه خود آگاه باشند، تصریح کرد: این آگاهی می‌تواند دانشجویان را از بسیاری از آسیب‌ها بر حذر دارد، البته کسب این آگاهی سیاسی به معنای سیاسی شدن نیست، زیرا حیف است که افراد با استعدادی مانند شما، خود را وارد مسائل سیاسی کنند و از مسائل علمی عقب بیفتند.

وزیر بهداشت همچنین با بیان اینکه قرار گرفتن در منصب وزارت اولین فعالیت سیاسی وی است که مسئولیت‌های زیادی برای او به بار آورده است، خاطر نشان کرد: درگیر شدن در گروه‌بندی‌های سیاسی باعث می‌شود، دانشجویان به این مسائل سرگرم شوند و نتوانند با کشورهای پیشرفته جهان در زمینه علم رقابت کنند.

وی افزود: با اینکه بسیاری از کشورهای دیگر امکانات بیشتری نسبت به ایران دارند، اما در ایران افراد مستعدتری هستند که با استفاده از این امکان می‌توانند در زمینه علمی پیشرفت کنند.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به اینکه دانشجویان در دوران تحصیل خود باید به سه امر انتخاب دوست، استفاده از استادان و انتخاب الگوی مناسب بپردازند، گفت: دانشجویان پزشکی لازم است استادان خود را به خوبی بشناسند. برخی از این افراد حاضرند برای خدمت به مردم جان خود را فدا کنند، بنابراین دانشجویان با الگو گرفتن از این افراد، علاوه بر سرعت در فراگیری دانش و کسب مهارت، باید درس زندگی، احترام و اخلاق را نیز بیاموزند.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین