|
|
امروز: جمعه ۰۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۵
کد خبر: ۴۶۲۰
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۳
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران تاکید کرد: براساس فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه در کشور مساله اقتصادی و تولید علم اساسی و مهم است بنابراین وظیفه این دانشگاه به عنوان پرچمدار ارتقا و تولید علم در کشور سنگین تر می شود.
محمدرضا منصوری با بیان اینکه دانشجویان رشته های پزشکی هیچ وقت فارغ التحصیل نمی شوند و باید در هر مقطع و موقعیتی که هستند باید با دستاوردهای علمی نوین آشنا شوند افزود: براساس آنچه که در کتب دینی آمده انسان نباید در هیچ برهه زمانی دانش و تجربه را فراموش کند بویژه در مورد رشته پزشکی به علت قداستی که داشته ایجاب می کند که افراد فعال در این رشته بعد از فارغ التحصیلی بر اهدافشان در جهت ارتقای سلامت جامعه پایبند باشند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی تهران بزرگترین دانشگاه علوم پزشکی کشور است و در 11 سال گذشته در رتبه های اول علمی و پژوهشی کشور قرار داشته و مفتخر به تربیت 9 دانشمند و 11 دانشمند بین المللی است.


همچنین حدود 2442 نفر دانش آموخته در سال 91-92 از این دانشگاه فارغ التحصیل شده که از این تعداد 774 نفر در مقطع کارشناسی، 380 نفر در مقطع کارشناسی ارشد، 465 نفر دانشجوی دکترای تخصصی بودند.

منصوری با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند "در کشور مسئله مالي اقتصادي و توليد علم  اساسی و مهم است" اذعان داشت: مسئولیت علم به عهده دانشگاهیان است بنابراین وظیفه دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز که همیشه پرچمدار ارتقا و تولید علم در کشور بوده سنگین تر خواهد شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین