|
|
امروز: يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۲:۵۹
کد خبر: ۷۵۲۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۴
رییس سازمان نظام روانشناسی فارس گفت: ازدواج یکی از راهکارهای بسیار موثر در پیشگیری از پیری جامعه و سالمندپروری اجتماع است.
دکتر ژاله رفاهی در مراسم تجلیل از خیرین ازدواج، افزود: در کشور فعالیت‌های متعددی در این حوزه صورت می‌گیرد ولی متاسفانه به دلیل عدم هماهنگی نهادهای مرتبط ، کارها به صورت موازی جلو می‌رود.

وی با ارائه آمار به روز در زمینه ازدواج و طلاق استان تصریح کرد: جامعه در حال حاضر به سمت سالمندپروری و پیرشدن پیش می‌رود و دلیل آن نیز بالا رفتن سن ازدواج و کم شدن واقعه ازدواج است.

وی ادامه داد : نهاد آموزش و پرورش، ورزش و جوانان، بهزیستی و نظام روانشناسی از جمله نهادهای موثر در بحث آگاهی دادن به جوانان برای ازدواج هستند و می‌توانند با هماهنگی بیشتر در راستای آموزش‌های موثرتر قدم بردارند.

رییس سازمان نظام روانشناسی استان فارس گفت: مشکل امروز جوانان در بحث ازدواج عدم آگاهی نسبت به مهارت‌های ارتباطی است که سبب برداشت‌های غلط از یکدیگر و عدم انتخاب و شناخت مناسب می‌شود.

رفاهی، تشخیص تفاوت‌های زن و مرد، تفاهم، درک مشترک و قدرت تصمیم‌گیری را از جمله ملاک‌های مورد نیاز برای آموزش دانست که جوان بتواند رشادت لازم را برای ازدواج بدست آورد.

هم‌چنین مدیرکل ورزش و جوانان فارس نیز گفت: مسئله ازدواج از مسایل مهم جوانان و رشد منطقی و مطلوب آن، نیازمند همکاری همه دستگاه‌های متولی است.

سیدغلامرضا کمانه افزود: در بحث ازدواج؛ قید آسان، آگاهانه و پایدار باید موردتوجه قرار گیرد و برنامه‌ریزی‌ها به سمت تحقق این امرحرکت کند.

مدیرکل ورزش و جوانان فارس گفت: افرادی که در ورای زندگی فردی خود به سلامت جامعه نیز توجه ویژه دارند همیشه مورد تقدیر بوده‌اند.

وی با تشبیه نهاد خانواده به سلول‌های تشکیل دهنده جامعه افزود: سلامت و تربیت جامعه باید از سلول‌های آن شروع شود تا بتواند در فرهنگ یک جامعه اثرگذار باشد.

کمانه استان فارس را مهد فرهنگ و تمدن دانست و گفت: استان فارس باید در مسایل فرهنگی و هم‌چنین موضوع ازدواج پرچمدار کشور باشد.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین