|
|
امروز: پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۲:۰۰
کد خبر: ۱۲۸۰۲
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۰
مراسم تکریم و معارفه رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار شد.
در مراسم تکریم و معارفه امیر خوراکیان و حجت‌الاسلام شهاب مرادی که عصر یکشنبه، 10 آذرماه، در تالار ایوان شمس برگزار شد،‌ ایازی، معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران، در سخنانی عنوان کرد: از طرف اعضای هیات مدیره از آقای امیر خوراکیان تشکر می‌کنم و به حجت‌الاسلام والمسلمین شهاب مرادی به عنوان ریاست جدید سازمان تبریک می‌گویم. در دوران مدیریت آقای خوراکیان بسیاری از مشکلات سازمان برطرف شد. در مورد آقای مرادی هم ما در سال‌های اخیر همیشه از نظرات‌شان در حوزه‌های فرهنگی بهره ‌برده‌ایم. ایشان با این حوزه آشنایی کامل دارند و این آشنایی به ایجاد یک تحول در سازمان کمک می‌کند. در این زمینه برای ایشان آرزوی موفقیت می‌کنم.

در ادامه، فاطمیان‌پور، رییس فرهنگسرای خاوران، گفت: ما در مدتی که در خدمت آقای خوراکیان بودیم، دریافتیم که ایشان چند ویژگی شخصی دارند. اول این نکته این است که آقای خوراکیان فردی متقی هستند. دومین صفت شخصی ایشان انقلابی بودن و سومین صفت‌شان دلسوز بودن نسبت به همه امور سازمان و داشتن اخلاقی نیک است. چهارمین نکته درباره شخصیت ایشان این است که آقای خوراکیان بوی امام رضا (ع) می‌دهد.

او در ادامه افزود: اگر در سازمان از مجموعه فعالیت‌های آقای خوراکیان به یک نکته اشاره کنیم، آن نکته تحول در حوزه آموزش، توجه به منویات مقام معظم رهبری و اسناد بالادستی شهرداری تهران و همچنین ایجاد، ‌اصلاح‌ و ادامه برنامه‌های فراگیر و جریان‌ساز است. حجت‌الاسلام والمسلمین شهاب مرادی هم مدیر فرهنگی هستند که سازمان را می‌شناسند و دغدغه‌های این سازمان را درک می‌کنند. انتخاب ایشان انتخاب شایسته‌ای است.

در ادامه این مراسم، امیر خوراکیان، رییس پیشین سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در سخنانی گفت: من می‌خواهم امروز چند مطلب کوتاه عرض کنم. مطلب اول یکی از فرمایشات امام جواد (ع) است که در همه شرایط برای انسان راهگشاست. ایشان می‌فرمایند: «همیشه در هر لحظه بدان که در محضر نگاه الهی هستی». مهم نیست در چه شرایطی هستیم، مهم این است که چگونه هستیم. اگر در حال رفتن‌، آمدن‌، تصمیم گرفتن‌ و این طرف و آن طرف کردن هستیم، باید بدانیم که در هر شرایطی در محضر الهی هستیم.

او در ادامه افزود: مطلب دومی که می‌خواهم بگویم، این است که فارغ از هرگونه مبالغه و تعارف از صمیم قلب از سرور عزیزم جناب آقای دکتر قالیباف (شهردار تهران) تشکر می‌کنم. تشکرم از ایشان اول به خاطر درس‌هایی است که از شخص ایشان آموختم، دوم به خاطر حمایت‌هایی است که ایشان از سازمان داشتند و سوم به خاطر فراهم کردن زمینه‌ای که ما در عرصه مدیریت کشور تجربه‌های گران‌قیمتی درباره لایه‌های پنهان مسائل فرهنگی پیدا کنیم.

خوراکیان همچنین عنوان کرد: عرض دیگر من اشاره‌ای است درباره سازمان. هرچند این مراسم اقتضای گزارش کار ندارد، اما می‌خواهم به چند نکته اشاره کنم. اولین نکته در جهت‌گیری در نظام برنامه‌ریزی سازمان، مساله موضوع‌محوری برنامه‌هاست. به دنبال موضوع‌محوری‌، تولید محتوا و به دنبال تولید محتوا، تولید نمونه برنامه، حجم گسترده و فراگیر برنامه‌ها و پیوست رسانه‌یی و تبلیغات شهری و همچنین ارزیابی و اثربخشی برنامه‌هاست که همه این‌ها با جهت‌گیری دینی انجام شده است. نکته دیگر اثبات ظرفیت‌ها و توانمندی‌های سازمان در دوره اخیر بود.

او سپس اضافه کرد: موضوع دیگر نظام آموزشی است. بخصوص در حوزه دین و اخلاق و مهارت‌های اجتماعی که پیش از آن جایی در برنامه‌های سازمان نداشته است و به صورت علمی،‌ کارشناسی‌، منظم و مدون در این دوره به آن پرداخته شده است. نکته دیگر این است که در دوره اخیر هیچ شرایط و ظرفیتی در سازمان وجود نداشت که ما به آن نپردازیم، همچنین در وضعیت سازمان اتفاق‌هایی در بخش زیرساخت‌ها رخ داد.

خوراکیان در ادامه اظهار کرد: اگر از بخش اجرایی بگذریم، در بخش مطالعاتی فعالیت‌هایی انجام شده است که از شما خواهش می‌کنم در آینده چهار موضوع را در این زمینه از سازمان مطالبه کنید‌؛ 1- رصد فرهنگی – اجتماعی شهر تهران‌، 2- بانک اسناد و پژوهش‌ها ‌3- مسائل علمی پژوهشی 4- هندسه مخاطبان. همچنین اقدامات بسیار دیگری در حوزه زیرساخت‌ها انجام شده است.

او افزود: عرض دیگر بنده طلب حلالیت و تشکر از همکاران است. بی‌تردید در این سه سال گذشته فشار کاری ما بیش‌تر از در دوره‌های قبل بوده است. همچنین به سهم خودم به آقای شهاب مرادی می‌گویم. ایشان ویژگی‌های خوبی دارند. تدین‌ و شناخت نسبت به دین به ایشان در جهت‌دهی محتوایی و حرکت فرمان سازمان به سمت اصول و ارزش‌ها کمک می‌کند. من از ایشان تشکر می‌کنم که این مسؤولیت را پذیرفته‌اند و همچنین به ایشان تبریک می‌گویم و خیلی صمیمانه به عنوان یک نیروی ساده در خدمت این برادر عزیز هستم که به بهترین نحو سازمان را تحویل بدهیم و کارها ادامه پیدا کند.

سپس حجت‌الاسلام شهاب مرادی در سخنانی گفت: از حسن تعامل و اعتماد شهردار محترم آقای دکتر قالیباف تشکر می‌کنم. خوبی آقای قالیباف این است که می‌شود با ایشان کارهای سخت را به انجام رساند. خسته هم نمی‌شوند و بسیاری از جلسات‌شان را هنگام اذان صبح برگزار می‌کنند.

او ادامه داد: از اعتماد آقای دکتر قالیباف و اعضای محترم هیات امنا از جمله آقای دکتر خاموشی و بزرگان خصوصا آقای طباطبایی‌، شجاعی‌، محسن رضایی‌، دارابی‌، دکتر متکی‌ و آقای مهدیان‌ تشکر می‌کنم.

مرادی همچنین درباره خودش گفت: من با فضای فرهنگ عمومی آشنا هستم. از سال 87 که در هیات مدیره سازمان هستیم، هر هفته جلساتی تشکیل شده و من در این جلسات حضور داشته‌ام. از برادر بسیار خوبم آقای خوراکیان نازنین هم که در این مدت هر هفته با هم جلسه داشتیم، تشکر می‌کنم. از آقای صفار هرندی نیز که لطف کردند و به این جلسه آمدند، تشکر می‌کنم.

در ادامه این مراسم، محمدباقر قالیباف، شهردار تهران، به حاضران خیر مقدم گفت و نکاتی درباره فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران بیان کرد.

او در بخشی از این سخنان گفت: واقعیت این است که امروز شرایط فرهنگی شهر ما تهران زیبنده نظام اسلامی نیست. هنوز فرهنگ مظلوم‌ترین بخش این شهر است و نمی‌توان گفت یک حرکت جدی برای تربیت اسلامی و خروجی‌ها و نتیجه‌های قابل قبولی داشته‌ایم. ما هنوز در حوزه دینی و در حوزه جبهه انقلاب نتیجه قابل قبولی به دست نیاورده‌ایم.

در بخش پایانی این مراسم با حضور منوچهر متکی،‌ محمدباقر قالیباف‌، محمدحسین صفار هرندی‌، دستغیب ‌(نماینده مجلس)‌، آشنا‌، طباطبایی‌، خاموشی‌، ناصحی‌، حسینیان و ایازی از امیر خوراکیان تقدیر شد و شهاب مرادی حکم انتصابش را دریافت کرد.

این مراسم با حضور تعدادی از هنرمندان از جمله فرزاد حسنی‌، بهروز شعیبی‌، مهتاب کرامتی‌ و همچنین تعدادی از نمایندگان مجلس و نمایندگان شورای شهر تهران همراه بود.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین