|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۱:۱۸
»
کد خبر: ۱۲۲۰۶
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۸
وززیر کشور گفت: اعتدال سرلوحه تفکرات حاکم بر دولت و منبعث از تفکرات رییس‌جمهور است.
عبدالرضا رحمانی فضلی در مراسم تودیع و معارفه استاندار هرمزگان، افزود: بحث اعتدال جزء ذات رییس‌ جمهوری است و واقعأ یک موضوع اعتقادی است و تنها یک بحث سیاسی نبوده و نیست.

وی با بیان این‌که «انتخاب استانداران با توصیه رییس‌جمهور و مشورت وزیر کشور صورت می‌گیرد» اظهار کرد: این انتخاب‌ها بعد اعتدالی دارد و مباحث قومی و قبیله‌گرایی در این انتخاب‌ها مطرح نیست.

وی با اشاره به این‌که «یکی از ملاک‌های دولت در انتخاب استانداران بحث اعتدال‌گرایی است و دیگری تجربه مدیریتی است» تصریح کرد: متوسط سن استانداران کشور حدود 50 سال است که سابقه مدیریتی در حوزه‌های انتظامی، دادگستری، قضایی و سایر حوزه‌ها داشته‌اند.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: با رویکرد تجربه‌گرایی به سمت انتخاب مدیرانی باسابقه مدیریت کلان رفته‌ایم و در وضعیت و شرایط کنونی کشور رویکرد جوانگرایی مدنظر نیست، اما از جوانان استفاده شده و برای بالا بردن تجارب آن ها زمینه استفاده از جوانان در مدیریت های کشوری فراهم می‌شود.

وی با بیان این‌که اصل باید تربیت نیروی انسانی با تجربه باشد، عنوان کرد: ارتباط و تعامل با مردم از اولویت های مدیر شایسته بوده که باید در این راستا در تمامی فرآیند تصمیم گیری و اجرای آن مردم را در کنار خود مشارکت دهیم.

وزیر کشور در ادامه گفت: در استفاده از نیروها در حوزه های مختلف گرایش سیاسی مهم نبوده و توانمندی و شایستگی مهمترین ملاک انتخاب آن هاست.

رحمانی فضلی با اشاره به این‌که اگر هرمزگان می خواهد در خیرات و حسنات اقتصادی دخیل شود باید چشم از منابع دولتی بپوشاند، اضافه کرد:باید متکی بر منابع داخلی، با استفاده از سرمایه گذاری‌های بخش خصوصی، برداشت موانع تولید و بسیج امکانات و توانمدی ها، استان هرمزگان را در شکوفایی هرچه بیشتر قرار دهید.

وی با بیان این‌که میزان مصرف در کشور بالا بوده است، افزود: حداکثر بیست درصد مصرف اضافه وجود دارد که می توانیم در استان هرمزگان با صرفه جویی این بیست درصد مصرف و تولید خود را به سطحی برابر برسانیم.

وزیرکشور با اشاره به این‌که سرمایه گذاری و تولید در کشور وجود دارد، اما محصولات تولیدی قابل رقابت با محصولات خارجی نیست، اضافه کرد: عدم رقابت تولیدات داخلی با خارج از کشور در قیمت بالای تمام شده کالا، کیفیت پایین، زمان طولانی در تولید و عوامل دیگر است.

رحمانی فضلی ادامه داد: با افزایش کیفیت تولیدات و ارتقا دادن سطح فناوری تولیدات داخلی می توان به درجه رقابت با محصولات خارجی برسیم.

وی با بیان این‌که در جلسات تودیع و معارفه استانداران به دنبال ضعف و ناکارآمدی مدیران قبلی نیستیم، تصریح کرد: این جلسات تنها به این دلیل برگزار می شود که از ظرفیت این جلسات در یادآوری رأی ملت و تصمیم آن ها در تغییرات مدیریتی استفاده کنیم و نباید آن را جلسه تودیع بنامیم، بلکه باید تقدیر از مدیر پیشین قلمداد شود.

رحمانی فضلی ادامه داد: پاک دستی یکی دیگر از ویژگی هایست که تاکید مجدانه برای انتصاب مدیران شایسته و لایق کشور داریم زیرا همه امکانات و منابع به عنوان امانت در اختیار یک مدیر است و امیدوارم بتوانیم با بالابردن بهره برداری قدمی مثبت برای مردم برداریم زیرا در غیر اینصورت گناه برشمرده می شود.

وزیر کشور با بیان این‌که عدالت برای مدیران یک واجب است، اضافه کرد: عرصه حکومت های دنیا اصل را مبنای عدالت و آزادی گذاشته اند اما اکنون ملل های مختلف می بینند از آن آزادی و عدالت اثری نیست.

وی اظهار کرد: امروز آزادی و عدالت در ایران الگو برای تمام جهانیان است، بحث کار آمدی اشخاص یکی از اولویت های انتخابی نیروها در دولت است که امیدواریم در این استان امر کارآمدی بیشتر مورد توجه باشد زیرا در حوزه کارآمدی نظام اقتصادی با چالش روبرو هستیم و پیش روی ما چالشی بنام بیکاری و تورم است که باید برای بطرف کردن این چالش از داشته های خود بهره ببریم.

وزیر کشور همچنین در خصوص توافق هسته ای گروه 1+5 با ایران نیز گفت:نتیجه مقاومت ملت ایران پس از ده سال رویارویی مستقیم با تهدید ها و تحریم های غرب به ثمر نشست و در پایان کشورهای غربی مجبور به پذیرش حقانیت ملت ایران در استفاده از انرژی هسته ای شدند.

رحمانی فضلی در پایان با اشاره به این‌که ایران به عنوان کشوری که می تواند در مناسبات های جهانی به عنوان یک تهدید برای آن ها به حساب آید اما در پایان آن ها نیز قدرت ایران را در پای میز مذاکرات هسته ای شاهد بوده و برحقانیت ملت ایران صحه گذاشتند، گفت: در این مذاکرات شش کشور قدرتمند یک طرف و ایران در طرف دیگر بودند که در پایان با حقانیتی که ملت ایران در این زمینه داشتند توانستیم برابر ظلم چندین ساله پیروز از میدان خارج شویم.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین