|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۴:۵۴
وزیر کشور در جمع خبرنگاران:‌
کد خبر: ۱۲۲۱۲
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۱
وزیر کشور گفت: ماجرای جدایی بخش‌هایی از پارسیان و الحاق آن به استان فارس پس از ابلاغ با اعتراض هرمزگانی‌ها روبه‌رو شد و به دنبال آن نمایندگان مجلس و نماینده ولی فقیه در استان خواستار لغو آن شدند.
عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه آیین معارفه استاندار جدید هرمزگان با اشاره به موضوع جدایی بخش‌هایی از پارسیان اظهار کرد: تقسیمات کشوری بیشتر جنبه ملی دارد و این موضوع در سطوح بالاتر از وزارت کشور و استانداری تصمیم‌گیری شده بود.

وی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با حضور نمایندگان و مسئولان هرمزگان  در خصوص لغو این مصوبه افزود: چنین تصمیماتی که در عرصه ملی گرفته می‌شود و بحث منافع و امنیت ملی در آن مطرح است قابل اجرا بوده، اما به دلیل نارضایتی مردم هرمزگان نسبت به این موضوع طرح مذکور به جلسات کارشناسی بازگشته است.

وزیر کشور تصریح کرد: قرار بر آن شده نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی و طرح مباحث و ادله کارشناسی خود را ارائه دهند و تصمیم‌گیری در این مورد در دولت قبلی و بالاتر از سطح استانی بوده است.

براساس این گزارش در جریان برگزاری مراسم معارفه استاندار هرمزگان فردی به نشانه اعتراض از موضوع جدایی بخش‌هایی از پارسیان در هرمزگان خواستار پاسخگویی وزیر کشور شده بود و علاوه بر آن نماینده ولی فقیه در استان و همچنین رئیس مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی نیز خواهان تغییر تصمیم گرفته شده در این زمینه شدند.
منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین