|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۱:۲۲
»
کد خبر: ۱۲۷۹۰
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۶
معاون امور حقوقی و بین‌الملل وزارت امور خارجه کشورمان به منظور شرکت در هجدهمین کنفرانس سالانه سازمان منع سلاح‌های شیمیایی و رایزنی با مقامات هلند، راهی این کشور شد.

سید عباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین‌الملل وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به منظور شرکت در هجدهمین کنفرانس سالانه کشورهای عضو سازمان منع سلاح‌های شیمیایی (OPWC) در لاهه هلند راهی این کشور شد.

این کنفرانس از فردا (دوشنبه) تا جمعه 11 تا 15 آذر ماه (دوم تا ششم دسامبر) در مرکز مجمع جهانی در لاهه برگزار خواهد شد.

معاون وزیر خارجه کشورمان قرار است فردا به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران و رئیس جنبش عدم تعهد در این کنفرانس به ایراد سخنرانی بپردازد.

همچنین قرار است نمایشگاه برگزار شده توسط انجمن حمایت از قربانیان سلاح‌ شیمیایی در لاهه با حضور عراقچی افتتاح شود.

معاون وزیر خارجه ایران در این سفر همچنین با وزیر خارجه هلند،‌ رئیس کمیسیون سیاست خارجی و جمعی از اعضای پارلمان هلند دیدار و گفت‌وگو می‌کند.

سازمان منع سلاح‌های شیمیایی پس از تصویب و لازم الاجرا شدن کنوانسیون منع سلاح‌های شیمیایی در سال 1997، با هدف اجرای مفاد این کنوانسیون در لاهه (هلند) ایجاد شد. در حال حاضر 190 کشور عضو این کنوانسیون هستند (رژیم صهیونیستی، میانمار، مصر، آنگولا، کره شمالی و کشور تازه تاسیس سودان جنوبی عضو این کنوانسیون نیستند) که در بین کنوانسیون‌های خلع سلاحی در جهان، بیشترین تعداد اعضا را داراست.

این سازمان دارای یک شورای اجرایی مرکب از 41 کشور است که به همراه کنفرانس کشورهای عضو، مهم‌ترین نهادهای تصمیم‌گیر این سازمان محسوب می‌شوند.

منبع: فارس
در همین زمینه بخوانید
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین