مدیرعامل خانه صنعت، معدن و تجارت:
کد خبر: ۱۲۴۹۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۲ - ۲۱:۰۳
مدیرعامل خانه صنعت، معدن و تجارت با اشاره به 14 دوره 100 روزه عمر دولت گفت:گمان نمی‌شد به این سرعت گام‌های بلندی در راستای لغو تحریم‌ها و به نتیجه رسیدن مذاکرات برداشته شود.
خالقی در دومین جشنواره شرکت‌های ایران اظهار کرد:شور و هیجان ایجاد شده در بین مردم در پی انتخابات ریاست جمهوری باید با اقتصاد پویا و درست پاسخ داده شود.

وی تاکید کرد: افزایش تورم در کشور، تحریم‌ها و سوءمدیریت‌هایی که در گذشته صورت گرفته است، بازمی‌گردد. در زمان‌های خاص تصمیماتی گرفته شد که درست و به جا نبود و نتوانست کشور را از تحریم و فشارها خارج کند.

او با اشاره به افق چشم‌انداز کشور یادآور شد: برای بنگاه‌ها بخشی اداری و محیط کسب و کار استاندارد و راحت تهیه نشده است و در سال‌های باقیمانده به سال 1414 پیش‌بینی می‌شود کار سختی در پیش داشته باشیم تا به افق‌های سند چشم‌انداز دست یابیم.

خالقی خاطرنشان کرد: تنها با نوشتن یک استراتژیک برای یک وزارتخانه و عدم تعامل با دیگر استراتژیک‌های کشور نمی‌توانیم به دستاورد مهمی دست یابیم.

مدیرعامل خانه صنعت، معدن و تجارت افزود: دولت جدید اگر قصد شروع اصولی کار را دارد، باید برنامه‌ریزی مدون، نقطه شروع و نقطه پایان خود را ترسیم کند.

او با انتقاد از دولت گذشته تاکید کرد: اگر دولت سابق پاسخگو بود،وضعیت فعلی کشور اینچنین نبود و در دولت گذشته تصمیمات خلق‌الساعه بدون هیچ‌گونه پاسخگویی در کشور صورت می‌گرفت.

خالقی همچنین از عدم بازبینی قانون تجارت در هشت سال گذشته انتقاد کرد و گفت: باید مجلس همت کند تا هرچه زودتر قانون تجارت بررسی شود.

همچنین در ادامه مراسم، مهدی فتح‌الله ریاست موسسه و مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی گفت: هیچ بازار رقابتی به طور کامل امن نیست و نباید بنگاه‌های مزیت‌آفرین با مدل‌ها و روش‌های قدیمی دایر و اداره شوند.

فتح‌الله یادآور شد: متاسفانه کشور ما به صورت مشکل‌محور اداره می‌شوند و در اکثر جلسات مدیران به دنبال ارائه مشکلات هستند و این نیز باعث عقب‌ماندگی می‌شود.

وی تصریح کرد: دنیا در حال حاضر به طریق راه‌حل محور وضعیت خود را بهبود می‌بخشد.

او در پایان خاطرنشان کرد: شرکت‌ها به سه دسته پیاده‌سازی خواست و اراده خود، تماشاگر و بهت زده اداره می‌شوند.

همچنین جهانبخش‌سنجابی شیرازی دبیرکل مشترک ایران و عراق در این مراسم گفت: جای سوال دارد که یک بنگاه ایرانی با تمام سختی‌ها و فشارهایی که به آن وارد می‌شود، چطور می‌تواند یک نوع پوشش و یک نوع کالا که با عرف جامعه همخوانی ندارد را به راحتی به کشور وارد کند و مورد استقبال بسیاری قرار گیرد. از این نمونه می‌توان به ساپورت اشاره کرد.

او با توجه به مزیت‌های عراق گفت: در سال گذشته ترنور عراق 11/7 میلیارد دلار بوده است که به طور میانگین از هر سه دلار یک دلار به عراق کالا صادر شده است.

دبیرکل مشترک ایران و عراق تاکید کرد: در 10 سال گذشته سهم صادرات ایران به عراق کاهش داشته است که سهم ایران در سال 2013 کمتر از هشت درصد به ثبت رسیده است.

سنجابی شیرازی افزود: در تهران به دنبال آن هستیم که با گشایش اعتبار، کالا و سرمایه جابه‌جا شود اما افرادی در مرز با دریافت یک درصد از حجم کلی کالا این وظیفه را انجام می‌دهند که در کمتر از چند وقت پول و شرکت بزرگی به دست می‌آورند.

او با انتقاد از برگزاری همایش‌های صادرات بخش خصوصی متذکر شد: هرچند وقت یک بار همایش‌هایی برای صادرات بخش خصوصی برگزار می‌شود که سخنران‌های اصلی این همایش‌ها افرادی دولتی هستند.

او یادآور شد: از گذشته دست مردم در جیب دولت‌ها بوده است و همیشه مردم در پشت دولت می‌ایستند.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین