|
|
امروز: جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۰۳
»
کد خبر: ۱۲۴۴۷
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۲
خزانه خالی، بدهی های انباشته دولت به بانکها و پیمانکاران بخش خصوصی، تورم 40 درصدی، رشد اقتصادی منفی، طرحهای نیمه تمام عمرانی و شش میلیون جوان در انتظار ورود به بازار کار، میراثی است که به دولت یازدهم رسیده است.
دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری در گزارش 100 روزه دولت به مردم گفت که با وجود درآمد کم نظیر 600 میلیارد دلاری نفت، بدهی های دولت یکی از دغدغه های جدی بنده از بدو تشکیل دولت بوده که از معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی خواسته ام تا اولا ارقام دقیق آن را به تفکیک استخراج کند و ثانیا ساز و کارهای شکل گیری و افزایش آن را شناسایی کرده و این پدیده را تحت کنترل درآورد.

وی افزود: کشور را با خزانه خالی تحویل گرفتیم، بدهی دولت به سیستم بانکی(بانک مرکزی و بانک ها) حدود 74 هزار میلیارد تومان بود، دولت به صندوق های بازنشستگی و تامین اجتماعی، بیش از 60 هزار میلیارد تومان بدهی دارد و به این رقم می توان بدهی دولت به پیمانکاران و سایر صندوق ها را هم اضافه کرد.


 5700 میلیارد تومان استقراض برای پرداخت یارانه


رئیس جمهور با اشاره به کسری بودجه برای پرداخت یارانه ها گفت: دولت برای پرداخت یارانه ها، تاکنون 5700 میلیارد تومان از بانک مرکزی استقراض کرده است.

به گفته وی، دولت هر ماه 3500 میلیارد تومان به حساب خانوارها واریز می کند که فقط یک هزار میلیارد تومان آن از محل بودجه عمومی تامین می شود.


 70 هزار میلیارد تومان کسری بودجه

رییس جمهوری در این گزارش آورده است: دولت در حالی شروع بکار کرد که بخش قابل توجهی از درآمدهای پیش بینی شده در بودجه سال جاری قابل تحقق نبود و در صورت اجرای آن با کسری بودجه ایی بیش از 70 هزار میلیارد تومان مواجه می شد.

لذا دولت به عنوان یک اولویت اجرایی و برای ایجاد انضباط مالی و کنترل تورم، اقدام به ارائه اصلاح بودجه سال 1392 به مجلس محترم شورای اسلامی برای کاهش سقف مصارف بودجه از 210 هزار میلیارد تومان دولت تا 171 هزار میلیارد تومان و اختصاص شش درصد از سهم صندوق توسعه ملی (7/2 میلیارد دلار) به بودجه سال 1392جهت تقویت تولید داخلی و افزایش توان وام دهی بانکها و تسریع در اجرای طرحهای عمرانی نمود.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
|
در حال بررسی: ۰
|
انتشار یافته: ۱
اميد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
0
1
باشه و ببينيم دولت هاي بعدي هم از تدبير و اميد بگويند زياد عجله نكنيد شب دراز است!
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین