|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۰
»
کد خبر: ۱۲۴۷۲
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۹
وزیر کشور گفت: دولت تدبیر و امید بر تعامل سازنده با مردم و استفاده از نظرات آنان در تصمیم گیریها و تصمیم سازیها تاکید و از افراط گرایی به شدت پرهیز می کند زیرا افراط گرایی ضربه های بزرگی به کشور وارد کرده است.
ˈعبدالرضا رحمانی فضلیˈ عصر چهارشنبه در مراسم معرفی استاندار جدید سیستان و بلوچستان در زاهدان افزود: تعامل با مردم به عنوان ولی نعمتان ما باید سرلوحه کار استاندار باشد.

وی گفت: وزارت کشور در انتصاب استانداران تجربه و تخصص را مد نظر قرار داده زیرا دیگر فرصتی برای آزمون و خطا وجود ندارد و شرایط و موقعیت ایجاب می کند که به توسعه پایدار توجه شود.

وزیر کشور با معرفی ˈعلی اوسط هاشمیˈ به عنوان استاندار جدید سیستان و بلوچستان افزود: ˈهاشمیˈ از مدیران برجسته نظام است که از سربازی به سرداری رسیده و در وزارت کشور تجربیات زیادی کسب کرده است.

وی ضمن ابلاغ سلام رییس جمهور به مردم سیستان و بلوچستان خطاب به استاندار تاکید کرد: استاندار باید مسیر اعتدال را در پیش گیرد و از افراط گرایی پرهیز کند زیرا از افراط گرایی ضربه های زیادی به ویژه در مناطقی چون سیستان و بلوچستان خورده ایم.

رحمانی فضلی گفت: رعایت اعتدال از سوی مسوولان در اجرای برنامه های مدیریتی از تاکیدات رییس جمهور است.

وی در ادامه با اشاره به حمایت مردم از دولت در مذاکرات هسته ای افزود: توافق ژنو را بعد از لطف خداوند و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب مدیون استقامت مردم هستیم که برکات آن برای ملت و جامعه ما نازل شده است.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه عدالت باید سرلوحه کار مدیران باشد اظهار داشت: استاندار سیستان و بلوچستان باید به عنوان نماینده دولت در استان رعایت عدالت در حوزه های مختلف اقتصادی، اخلاقی، سیاسی، فرهنگی و جغرافیایی را مد نظر داشته باشد.

وی مبنای عدالت را قانون دانست و گفت: رعایت قانون عدالت را به دنبال دارد.

رحمانی فضلی همچنین پاکدستی را از اصول و شرایط مسوولان نظام دانست و افزود: مدیران نظام باید حافظ بیت المال باشند.

وی کارآمدی را از دیگر مشخصه های استاندار ذکر و بیان کرد: مسوولان هرچه می توانند از منابع عمومی دولت برای توسعه و پیشرفت منطقه بهره گیرند.

وزیر کشور در ادامه گفت: بودجه جاری امسال کشور 150 هزار میلیارد تومان بود که سال آینده به احتمال زیاد به بیش از 170 هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

وی افزود: سرمایه گذاری بخش خصوصی در سیستان و بلوچستان باید فعال سازی شود، این استان را به عنوان یک پروژه مستقل تعریف کردیم و در کنار استاندار یک مشاور برای توسعه و پیشرفت سیستان و بلوچستان تعیین خواهیم کرد.

رحمانی فضلی تاکید کرد: این پروژه باید ظرف دو ماه پیگیری و اجرایی شود.

وی همچنین گفت: نمایندگان استان باید از مجلس تضمین سرمایه گذاری در سیستان و بلوچستان را بگیرند و دولت نیز باید سرمایه گذاری افراد در این استان را تضمین کند.

وزیر کشور افزود: استاندار سیستان و بلوچستان باید درحوزه کارآمدی، تجهیز منابع، کنترل و کاهش مصرف و بهره وری نهایت برنامه ریزی را داشته باشد.

وی اظهار داشت: 99 درصد مردم شیعه و سنی این استان وفادار به نظام و پیرو قانون و منویات رهبری هستند و باید نگاه منفی نسبت به این استان تغییر کند و تفکر اعتدال مبتنی بر قانون حاکم شود.

وزیر کشور همچنین از تلاشهای ˈحاتم ناروئیˈ استاندار سابق سیستان و بلوچستان تقدیر کرد.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین