|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۲۷
کد خبر: ۱۲۱۱۸
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۲
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه کاهش ریسک سیاسی و افزایش بازده دو عامل تاثیر گذار بر شاخص بورس است، گفت: وقتی ریسک سیاسی کاهش یابد سایر ریسک‌ها هم کاهش می یابد در نتیجه نرخ تنزیل هم کاهش می یابد و با کاهش نرخ تنزیل با فرض درآمد ثابت، قیمت‌ها و شاخص رشد می کند.

محمد حسن‌ نژاد گفت: رشد شاخص بورس در ماههای اخیر در سه مقطع زمانی صورت گرفته است که اولین افزایش شاخص بورس در زمان انتخاب دولت تدبیر و امید اتفاق افتاد.

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به امیدواری هایی که بعد از انتخاب رئیس دولت یازدهم در بازار سرمایه اتفاق افتاد، رای بالای مجلس به وزیر اقتصاد و امور دارایی، زمینه ساز جهش محسوس شاخص بورس شد.

این نماینده مردم در مجلس نهم ادامه داد: در حال حاضر با توجه به موفقیت مذاکرات هسته ای، انتظارات بازار در زمینه رفع تحریم ها و بهبود روابط ایران با کشورهای جهان نتیجه داده است و به نوعی انتظارات به واقعیت تبدیل شده و باعث افزایش شاخص بورس شده است.  

حسن‌ نژاد گفت: در حال حاضر ریسک سیاسی که یکی از عوامل تشکیل دهنده ریسک کل است، کاهش یافته و باعث به وجود آمدن انتظار کاهش نرخ تنزیل و افزایش نرخ سود انتظاری یا همان بازده است که این دو موضوع مجموعا منجر به افزایش قیمت سهام و رشد شاخص بورس می شود.

وی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه ادامه رشد شاخص بورس چگونه ارزیابی می کنید، افزود: با توجه به دلایل مذکور پیش بینی می کنم  شاخص بورس افزایش داشته باشد.

نکته کلیدی در خرید سهام

حسن‌ نژاد به خریداران سهام توصیه کرد: پیشنهاد می کنم سرمایه گذاران و خریداران سهام با توجه به نتیجه مثبت مذاکرات هسته ای، سهام شرکت های که به لحاظ تحلیل فاندامنتال و یا همان بنیادی دارای ارزش است را خریداری کنند و نباید از این موضوع غافل شوند که کاهش قیمت سهام برخی شرکت ها نیز به دلیل رفع تحریم ها محتمل است.

پیشنهاد به دولت برای جذب نقدینگی های سرگردان

وی گفت: نکته مهمی که باید به آن توجه داشت این است که در حال حاضر با توجه به نتیجه مثبت مذاکرات هسته ای، احتمال افزایش فروش ارز، سکه و طلا در بازار زیاد خواهد بود و این نقدینگی ها به سمت بازار بورس سوق داده خواهند شد.

حسن نژاد ادامه داد: بهترین زمان ممکن برای فروش اوراق مشارکت در بورس مقطع زمانی فعلی است و به دولت پیشنهاد می کنم برای جذب نقدینگی ها سرگردان این کار را انجام دهد.

توصیه به شرکت های بورسی

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، یادآور شد: با توجه به شرایط اقتصادی و سیاسی به شرکت های بورسی توصیه می کنم اقدام به افزایش سرمایه دهند و با مدیریت صحیح زمینه جذب نقدینگی ها سرگردان را فراهم کنند.
منبع: خانه ملت
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین