|
|
امروز: جمعه ۰۸ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۴
کد خبر: ۱۱۱۹۹
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۲ - ۲۲:۳۴
مدیر امور ناشران بورس اوراق بهادار تهران با بیان اینکه نشانه هایی از رشد کمی و کیفی بازار سهام دیده می شود ، گفت : در حال حاضر بازار سرمایه فرصت مناسبی برای شرکت­ ها فراهم کرده است تا خود را با مقررات و دستورالعمل مربوطه تطبیق دهند.
روح اله حسینی مقدم گفت: بازار سرمایه کشور شرایط بسیار خوبی را از منظر متغیرهای کیفی و کمی تجربه می­کند و برای حفظ تداوم این شرایط لازم است عرضه سهام جدید و افزایش سرمایه صورت گیرد.


وی افزود : در حالی که روزگاری حجم معاملات در بازار اوراق بهادار کشور به 10 میلیارد تومان نمی­ رسید ، امروزه ارزش میانگین معاملات روزانه در بازار به چند 100 میلیارد تومان رسیده است.


حسینی مقدم گفت : حجم ، ارزش و تعداد دفعات معاملات نیز نشان می­دهد که نقدشوندگی سهام در بورس اوراق بهادار کشور افزایش یافته است و مشارکت کنندگان خرد در بازار فعال ­تر شده­ اند.


وی اظهار داشت : بر اساس آمار جدید، 60 درصد معاملات 6 ماهه اول سال به سهامداران حقیقی تعلق داشته است ، این اعداد و ارقام ؛ رشد کیفی و کمی بازار سرمایه را نشان می دهد و بازار سرمایه در اقتصاد ملی کشور به جایگاه مناسبی رسیده است.


مدیر امور ناشران بورس اوراق بهادار تهران تاکید کرد : هرچند در سال­ های اخیر تامین مالی از طریق بازار سرمایه بهبود یافته است اما بازهم می ­توان به میزان بیشتری از ظرفیت های این بازار برای تکمیل طرح­ های توسعه ­ای، راه­ اندازی طرحهای جدید تولیدی بیش از پیش استفاده کرد.


وی گفت : با معرفی ابزارهای جدید تامین مالی مانند صکوک( اوراق قرضه اسلامی ) شیوه­ های جدید تامین مالی نیز در کشور امتحان شده و با استقبال فعالان مواجه شده است اما باید وزن تامین مالی از طریق سهام جدید و آورده سهامداران افزایش یابد.


حسینی مقدم گفت : از مجموع 72 مورد افزایش سرمایه صورت گرفته در شش ماه نخست سال جاری 46 مورد افزایش سرمایه مربوط به شرکت­ های پذیرفته شده در بورس تهران بود که از طرق مختلف اقدام به افزایش سرمایه کردند، اما تامین مالی در مقایسه با ارزش بازار بورس اوراق بهادار تهران اندک است.

 

مدیر امور ناشران بورس اوراق بهادار تهران افزود : شرکت ­هایی که با افزایش قیمت­ ها مواجه است حتماً از شرایط بازار و اقبال سهامداران و سرمایه­ گذاران برای تامین مالی بهره بگیرد.


وی گفت : افزایش سرمایه به شرکت ­ها کمک می­ کند تا همگام با توسعه کسب و کار و اقتصاد ملی، رشد و سهم بازار خود را حفظ کند.مدیر امور ناشران بورس اوراق بهادار تهران اظهار داشت :شرکت­ های پذیرفته شده در بورس تهران ملزم به رعایت حداقل­ های تعیین شده در دستورالعمل پذیرش برای سرمایه است و شرکت­ های بازار دوم باید 200 میلیارد سرمایه و شرکت­ های تابلوی فرعی و تابلوی اصلی بازار اول به ترتیب باید 500 و 1000 میلیارد سرمایه داشته باشد.


حسینی مقدم گفت : شرایط امروز بازار سرمایه فرصت مناسبی برای شرکت­ ها است تا خود را با مقررات و دستورالعمل مربوطه تطبیق دهند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین