|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۵
کد خبر: ۱۱۳۸۹
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۹
در معاملات امروز بازار سهام، نمادهای حاضر در گروه پالایشگاه‌ها شاخص بورس را تا قله 78 هزار واحد همراهی کردند.

دقایقی قبل شاخص بورس اوراق بهادار تهران به دلیل اقبال سهامداران از گروه‌های پالایشی و پتروشیمی موفق به عبور از قله 78 هزار واحدی شد و ارزش بازار نیز از مرز 382 هزار میلیارد تومان فراتر رفت.

بنابراین گزارش،‌پالایشگاه‌های تبریز، اصفهان، بندرعباس و پتروشیمی‌های پردیس و خارک بیش‌ترین تأثیر مثبت را بر شاخص گذاشتند؛ در این گروه با آمدن خبری مبنی بر «طرح استفساریه شمول عوارض آلایندگی به پالایشگاه‌ها از دستور کار مجلس خارج شد»، موجب ایجاد صف خرید سنگین در گروه شده است.

بنابراین با منتفی شدن این موضوع، طی روزهای آینده قیمت سهام این شرکت‌ها که به دلیل همین موضوع راکد و یا کاهش قیمت داشتند، روند صعودی به خود خواهند گرفت.

در معاملات امروز، فولاد مبارکه اصفهان به دلیل عدم کاهش قیمت محصولات خود و فروش محصولات با اقبال سهامداران مواجه شده و همین امر موجب تأثیر 88 واحدی در شاخص بورس شده است؛ نمادهای حاضر در گروه بانکی نیز همچنان با افزایش قیمت به کار خود ادامه می‌دهند.

 در معاملات فرابورس نیز، شاخص برای اولین بار رقم 822 واحدی را تجربه می‌کند و همین ترتیب ارزش بازار اول و دوم نیز از مرز 68 هزار میلیارد تومان فراتر رفته است؛ در این بازار پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌های حاضر بیشترین تأثیر مثبت را گذاشته اند.

منبع: فارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین