|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۱۰۴۱۴
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۷
مدیرعامل بورس انرژی گفت : ایران یکی از کشورهای پیشرو منطقه در صنعت برق است به طوریکه سامانه معاملاتی برق و بازار مشتقه آن را راه اندازی کرده است.
سید علی حسینیˈ درباره جایگاه بورس انرژی در راه اندازی بازار برق منطقه ای گفت: بورس انرژی آمادگی دارد تا از بستر فراهم شده جهت توسعه مبادلات و معاملات برق در منطقه استفاده کند.

وی با اشاره به اینکه ایران یکی ازکشورهای پیشرو در منطقه است که بستر معاملات برق در قالب بورس را ایجاد کرده است، اظهار داشت: قطعاً بازار منطقه ای برق در بورس انرژی می تواند کمک شایانی به این بورس داشته باشد علاوه بر اینکه در حال حاضر واردات و صادرات برق در کشور انجام می گیرد.

به گفته وی ، انجام معاملات مربوط به صادرات برق در بورس انرژی فرصت مناسبی برای شفافیت بیشترقیمت و مشارکت فعال تر بازیگران این بازار است.

حسینی با بیان اینکه وزارت نیرو وزارتخانه ای تخصصی در زمینه تولید و توزیع برق است، افزود: در بورس این بستر فراهم شده است که توسط افراد حرفه ای معاملات برق در مطلوب ترین شرایط انجام گیرد و بدین ترتیب مشارکت بخش خصوصی جهت سرمایه گذاری درتولید برق و سودآوری نیروگاه ها محقق شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، مدیر عامل بورس انرژی گفت: وزارت نیرو با انتقال بخش بیشتری از معاملات برق به بورس انرژی و فراهم کردن زمینه معاملات مستقیم مصرف کنندگان عمده و نیروگاه ها و معاملات اعتباری برق دربورس می تواند کمک جدی به توسعه بورس انرژی و بازار منطقه ای برق کند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین