|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۱۰۹۵۸
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۱
وزیر بهداشت، رمان و آموزش پزشکی، راه نجات کشور را فناوری و تولید علم به معنای کاهش وابستگی و خلق ثروت عنوان و از خرید تضمینی محصولات سلامت محور از سوی این وزارتخانه خبر داد.
وزیر بهداشت، رمان و آموزش پزشکی، راه نجات کشور را فناوری و تولید علم به معنای کاهش وابستگی و خلق ثروت عنوان و از خرید تضمینی محصولات سلامت محور از سوی این وزارتخانه خبر داد.

دکتر حسن قاضی‌زاده هاشمی در هم‌اندیشی شرکت‌های دانش بنیان در حوزه سلامت که با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهور در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد با اشاره به جدیت وزارت بهداشت در این حوزه گفت:‌ ما علاقه‌مندیم در جهت فناوری فعالیت‌هایی را انجام دهیم.

وی با اشاره به محاسبات انجام شده گفت: ما هزار روز در این حوزه در خدمت مردم خواهیم بود که 55 روز آن گذشته است و به خصوص در بحث تولید و فناوری در همین مقطع کوتاه توانسته‌ایم عزم خود را نشان دهیم که این موضوع مهمی است.

هاشمی اظهار امیدواری کرد که با همکاری‌هایی که صورت می‌گیرد تا پایان چهار سال آینده رقم‌های قابل توجهی را در بخش صادرات شاهد باشیم.

به گفته وزیر بهداشت، حداکثر صادرات پزشکی در کشور بیش از 100 میلیون دلار نیست که 20 تا 25 میلیون دلار آن مربوط به یک نوع دارو است.

وی بار دیگر با تاکید بر کلان نگری افزود: کلان‌نگری باید جزو خصیصه‌های ذاتی این نسل باشد که این موضوع می‌تواند ثمرات زیادی را داشته باشد.

وزیر بهداشت با اشاره به برنامه‌های وزارت بهداشت در بخش دارو و تولید واکسن گفت:در بحث تجهیزات کمی عقب هستیم که امیدواریم در این قسمت نیز شاهد کارهای باارزشی باشیم.

وی اظهار کرد: در صورتی که قانون شرکت‌های دانش بنیان اجرایی شود ما نیز در این زمینه کمک خواهیم کرد و در واقع اجرای این قانون بخش زیادی از مشکلات را رفع خواهد کرد.

هاشمی با بیان این که وزارت بهداشت تضمین‌ها و تسهیلاتی را در بحث شرکتهای دانش بنیان در نظر خواهد گرفت، تصریح کرد: در اختیار قرار دادن منابع کار وزارت بهداشت و معاونت علمی نیست بلکه ما وظیفه داریم که تسهیلات را فراهم کنیم و خود تولید کننده باید راه‌های آن را پیدا کند.

وی با اشاره به بحث تاسیس پارک فناوری سلامت اظهار امیدواری کرد که بتوان مصوبه آن را اخذ کرد.

وزیر بهداشت همچنین در بحث خرید تضمینی محصولات سلامت محور همچون واکسن و غیره عنوان کرد که وزارت بهداشت این اطمینان را می‌دهد که در قالب قراردادهای مشخص حمایت‌هایی را صورت دهد.

به گفته وزیر بهداشت در زمینه واکسن و مواد اولیه دارویی ظرف سه ماه آینده سیاست‌های وزارت بهداشت اعلام خواهد شد.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین