|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۸۵۹۶
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۵
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد با اجرای طرح تولید دارو و تشکیل شورای فناوری، وابستگی دارویی کشور به خارج کشور از 52 درصد به 25 درصد در طول چهار سال آینده کاهش می یابد.
ˈحسن قاضی زاده هاشمیˈ روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: شورای فناوری قول داده ظرف چهار سال 95 درصد اقلام دارویی کشور را تولید کند.

وی ادامه داد: در زمینه واکسن نیز زمانی صادرکننده واکسن در منطقه بودیم اما اکنون متاسفانه به واردکننده تبدیل شده ایم و قرار است، در قالب شورای فناوری حداقل هفت قلم واکسن در پایان چهارسال تولید شود.

هاشمی در مورد بودجه وزارت بهداشت، گفت: هم اکنون اصلاحیه بودجه در مجلس شورای اسلامی است و تلاش می شود فشاری به مردم و دولت وارد نشود.

وزیر بهداشت درباره کاهش هزینه داروهای بیماران صعب العلاج و مبتلا به سرطان نیز گفت: تاکنون به قول خود عمل کرده ایم و تا آخر سال این داروها در اختیار بیماران قرار می گیرد چراکه ظرف دو ماه گذشته قیمت داروهای این دسته از بیماران کاهش یافته است.

قاضی زاده هاشمی افزود: البته برای برخی اقشار تحمل هزینه های این داروها که در سبد خانوارشان دیده نشده قابل توجه است اما مابه التفاوت نرخ ارز پرداخت شده است و برخی داروها که در کشور وجود نداشت نیز به وفور یافت می شود.

وی ادامه داد: از سوی دیگر بیمه ها نیز فهرست داروها را پذیرفته و لیست جدید این داروها از امروز تحت پوشش بیمه قرار می گیرد.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد برای تربیت نیروی متخصص در مناطق محروم نیز درصدد تدوین آیین نامه ای هستیم تا ظرف چند سال آینده نیاز مناطق محروم به متخصص را به حداقل برسانیم.

قاضی زاده هاشمی گفت: اگر اختیارات صحیحی به دانشگاه های علوم پزشکی کشور بدهیم می توانند در قالب پذیرش نیروی مازاد ظرفیت و طبق یک برنامه زمانبندی شده، تعدادی نیرو برای مناطق محروم تربیت کنند.

وی افزود: با تربیت نیروهای بومی، بخشی از رنج دانش آموختگان پزشکی به ویژه افراد متاهل که ناگزیر از خدمت در مناطق محروم هستند نیز حل خواهد شد ؛ در آینده در این زمینه از مجوزهای قانونی استفاده می کنیم.


منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین