|
|
امروز: جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۴
»
کد خبر: ۱۰۴۰۰
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۲
یک روز به اظهارات شخص رئیس جمهوری اعتراض می‌کنند، روز دیگر وزیر علومش که هنوز امضای رای اعتمادش خشک نشده را تهدید به استیضاح می‌کنند و حالا بهانه‌شان گزارش 100 روزه دولت از وضعیت اقتصادی کشور و برنامه‌هایش است.
با اینکه بیش از یک هفته دیگر به زمان 100 روزه‌ای که حسن روحانی قولش را داده بود باقی مانده؛ اما برخی نمایندگان از هم اکنون شمارش معکوس خود را برای ارایه این گزارش آغاز کرده‌اند. برخی دیگر مانند غلامعلی حدادعادل رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس، صورت مساله را به کلی پاک کرده و به خانه ملت گفته است: «معتقدم تعیین مهلت 100 روزه برای ارزیابی عملکرد دولت اشتباه بود.»

مسعود میرکاظمی عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس، نیز مانند رئیس فراکسیون‌اش اظهار نظر درباره ارایه گزارش دولت از عملکرد 100 روزه‌اش به دوران انتخابات ارجاع داده و بیان کرده که «این که در دوران انتخابات گفته شد صد روزه به اوضاع اقتصادی سر و سامان می دهیم فقط یک شعار بود ولی وقتی وارد کار اجرایی شده و با واقعیت‌ها رو به رو شدند موضعشان تغییر کرد و این اقدام برای سر و سامان دادن صد روزه به اوضاع اقتصادی تبدیل به تهیه یک گزارش شد در صورتی که اصل مطلب چیز دیگری بود.» 

در حالی که مردم وعده مهار تورم در 100 روز را نخستین بار از زبان علی اکبر ولایتی به عنوان یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم شنیدند؛ اما  حسن روحانی از اقدام‌های ضروری و فوری برای درمان اقتصاد و ارایه نیتحه آن به مردم سخن گفته بود.  

گزارش دولت یازدهم از عملکرد اقتصادی‌ 100 روزه‌اش، انگار به یک بازه تاریخی تبدیل شده است تا جایی که محمد بیاتیان عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع مجلس از استیضاح نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت پس از برنامه ۱۰۰ روزه دولت خبر داده بود. 

گزارشی که به طور قطع در یک سر آن بخشی از میراث دولت دهم است و در سر دیگر آن برنامه‌های آنی دولت یازدهم برای پاکسازی این میراث. 

در آن سوی میدان اما؛ هم محمدباقر نوبخت سخنگوی هیات دولت و همینطور علی طیب‌نیا وزیر اقتصاد و داریی روز گذشته اعلام کردند که «به زودی رییس‌جمهور از طریق رسانه‌ها همه مواردی را که اعلام کرده بودند به اطلاع مردم شریف می‌رسانند و گزارش برنامه 100 روزه دولت به زودی از سوی رییس جمهور اعلام می‌شود.» 

حسن روحانی 15 مرداد در نخستین نشست خبری خود با خبرنگاران داخلی و خارجی نیز گفته بود: «در طول 100 روز اول همکاران من وضعیت واقعی کشور را به تدریج برای مردم بیان خواهند کرد که مردم بدانند وضع اقتصادی کشور چگونه است و مشکلات کشور چگونه است. البته در این 100 روز هم برنامه هایی تقدیم و اجرا خواهد شد. اینکه برخی رسانه ها گفتند در 100 روز اول فقط گزارش کار تهیه می شود این طور نیست. بلکه همزمان اقداماتی هم در زمینه اقتصادی اجتماعی فرهنگی و حتی سیاست خارجی و داخلی انجام خواهد شد.»

در گزارش‌هایي که از عملكرد 100 روزه به دست رئیس جمهور رسیده است، به جز آنکه وضعیت فعلی کشور به همراه آمارهای دقیق اشاره شده، راهکارهایی نیز برای برون رفت از وضعیت فعلی ارائه شده است. حتی اعلام شده  در بخش‌هایی از این گزارش‌ها، اطلاعات و آمار شگفت انگیزی وجود دارد که انتشار آن می‌تواند، نگاه مردم را در مورد دولت روحانی و میراث احمدی نژاد شفاف‌تر کند.

حالا بیش از یک هفته به وعده حسن روحانی باقی مانده است و گویا شوق بهارستان‌نشینان برای شنیدن این گزارش بیش از مردم باشد.

منبع:پایگاه خبری تحلیلی خلیج همیشگی فارس
در همین زمینه بخوانید
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین