|
|
امروز: دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۹۹۶۲
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۹
هم اندیشی تعیین شاخص های شناسایی محدوده ها و محلات هدف برنامه های بهسازی و نوسازی(بازآفرینی شهری) با رویکرد توسعه درونی برگزار شد.
نشست تخصصی هم اندیشی " تعیین شاخص های شناسایی محدوده ها و محلات هدف برنامه های بهسازی و نوسازی (بازآفرینی شهری) و چارچوب مداخله در آنها با رویکرد توسعه درونی" با حضور متخصصین، حرفه مندان و مشاورین حوزه شهرسازی و معماری و همچنین هیات مدیره، معاونین و مدیران مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران تشکیل شد.

این نشست با هدف همفکری و هم افزایی در حوزه شهرسازی و اصلاح روش " تدقیق شاخص های شناسایی بافت های فرسوده" و "رویکرد توسعه درونی و استفاده از فرصتها و قابلیت های درونی این بافت ها"، به عنوان اولین دستور کارهای جلسه، تشکیل شد. در این جلسه حاضرین بر موضوعات ذیل تاکید نمودند:

تدقیق اهداف و راهبردها و بازتعریف مفاهیم در حوزه بازآفرینی شهری، توجه به اولویت مقاوم سازی در برابر زلزله و بلایای طبیعی، توجه به سلامت روانی ساکنین بافت ها، توجه به فضاهای عمومی در کنار بهسازی و نوسازی بافت ها، توجه به معیارهای اجتماعی و اقتصادی در شناسایی بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری، توجه به تجارب داخلی و خارجی، توجه به نیازها و خواسته های ساکنین بافت ها از دیگر مباحث مورد بررسی در این جلسه بود.

در پایان مقرر شد با تشکیل کمیته تخصصی، موضوع تدقیق شاخص ها و توسعه دورنی بافت ها در جلسات بعدی بررسی و جمع بندی گردد.
منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین