|
|
امروز: چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۸۵۳۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۶
مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران از تعامل و همکاری دولت و شهرداری در نوسازی بافت‌های فرسوده خبر داد و گفت: 32 دستگاه در امر نوسازی بافت‌های فرسوده دخیل هستند.
علیرضا جعفری گفت: ضروری است جهت تأمین تأسیسات و زیرساخت‌های شهری، تعیین تکلیف زمین‌های مجهول المالک و دارای مشکلات ثبتی و ... تعامل و هم افزایی در توان مدیریتی میان دستگاه‌های مربوطه شکل گیرد.

وی با اشاره به نخستین نشست هم‌اندیشی سازمان نوسازی شهر تهران با مدیرعامل، اعضای هیات مدیره و مدیران ارشد شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران، برگزاری این جلسه را نقطه عطفی در مسیر احیاء و نوسازی بافت‌های فرسوده شهر تهران دانست و گفت: تعامل و همکاری میان نهادهای دولتی و نهادهای خدمتگزار مدیریتی قطعاً آثار و برکات گشایش خدمت به مردم را در بر داشته و باعث تسریع در روند نوسازی کلانشهر تهران بر اساس تکالیف قانونی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه سه مانع فرهنگی- اجتماعی، اقتصادی و مدیریتی اصلی‌ترین موانع پیش روی نوسازی هستند، افزود: دفاتر خدمات نوسازی به عنوان فرماندهان خط مقدم نوسازی در محلات با اطلاع رسانی، آگاهی بخشی، شناخت فرصت‌های بالقوه، ترغیب و انگیزه بخشی و تعریف پروژه‌های محرک توسعه نسبت به رفع موانع فرهنگی و اجتماعی در بافت‌های فرسوده اقدام می‌کنند.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با بیان اینکه با استفاده از جریان‌های علمی و دانشگاهی و حمایت وزارت اقتصاد و دارائی، طرح‌ها و مدل‌های اقتصادی مختلفی برای تسهیل در روند نوسازی تدوین شده است، از اجرای طرح شمس ایرانیان به منظور هدایت سرمایه‌های خرد و کلان در بافت‌های فرسوده خبر داد.

به گفته جعفری بالغ بر 32 دستگاه در امر نوسازی بافت‌های فرسوده دخیل هستند و ضروری است جهت تأمین تأسیسات و زیرساخت‌های شهری، تعیین تکلیف زمین‌های مجهول المالک و دارای مشکلات ثبتی و ... تعامل و هم افزایی توان مدیریتی در میان دستگاه‌های مربوطه شکل گیرد.

به گفته وی در این راستا مقرر شده است تا 5 کارگروه مختلف با عناوین کارگروه شیوه تأمین منابع مالی، کارگروه فنی و فناوری و ارتقاء کیفیت ساخت و ساز، کارگروه اجتماعی فرهنگی و محرک توسعه، کارگروه حقوقی و امور نهادها، کارگروه تدوین و بازنگری شرح خدمات و اسناد طرح‌های توسعه شهری تشکیل شود و پس از جمع‌بندی مباحث در این کارگروه‌ها، نشست‌های مشترک دیگری میان سازمان نوسازی و سازمان عمران و بهسازی شهری تهران برگزار شود.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین