|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۰۷:۱۱
»
کد خبر: ۹۵۴۶
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۸
یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با انتقاد از ابوترابی‌فرد به دلیل دادن اجازه را‌ی‌گیری مجدد برای حذف تبصره‌ای از لایحه اصلاح بودجه گفت که این رویه برخلاف آیین‌نامه بوده است.
احمد توکلی با استناد به مواد 100 و 128 آیین‌نامه داخلی در تذکری با اشاره به رای‌گیری مجدد ابتدای جلسه علنی در مورد حذف تبصره 7 لایحه اصلاح بودجه ناظر بر دادن مجوز به دولت برای هزینه درآمدهای حاصل از اجرای قانون هدفمندی به صورت ماهانه گفت: اتفاق رخ داده در جلسه امروز در مورد رای‌گیری مجدد با اتکا به نظر اتاق فرمان تجربه و رویکرد جدیدی است.

وی افوزد: ماده 100 آیین‌نامه داخلی این موضوع را روشن کرده است که تشخیص تعداد حضار با استفاده از تابلو در اول جلسه و قبل از اخذ آرا باید توسط رییس جلسه اعلام شود که در صورتی خرابی تابلو تشخیص تعداد حضار با دبیران است.

وی افزود: از طرف دیگر ماده 128 آیین نامه داخلی مجلس نیز ناظر بر این موضوع است که به مجرد اعلام زمان اخذ رای باید تعداد نمایندگان اعلام شود. با وجود این مواد آیین نامه اینکه گفته شود که طبق نظر اتاق فرمان مجلس در چهارشنبه حد نصاب لازم برای رسمی بودن جلسه را نداشته است دقیق نیست.

نماینده مردم تهران افزود: باید همان موقع این موضوع اعلام می‌شد این رویکرد جدید بدان معنا است که در تمامی جلساتی که تعداد حضار 194 نفر است باید اتاق فرمان کنترل شود یا اینکه اگر یک رای در رای گیری کم بود باید احتیاط به عمل آید.

توکلی خطاب به ابوترابی‌فرد گفت: اگر شما این اخطار را وارد نمی دانید باید بگوید که چرا برخلاف آیین نامه عمل کردید و با اتکا به نظر اتاق فرمان در مورد تعداد حضار جلسه قبلی مجلس موضوع رای‌گیری مجدد را مطرح کردید.

سیدسعید زمانیان نماینده شهرکرد در تذکری مشابه گفت: اگر در جلسه قبلی تعداد حضار کمتر از نصاب بود باید همان موقع به اطلاع مجلس رسانده می‌شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین ابوترابی‌فرد رییس جلسه در پاسخ به این تذکر گفت: طبق آیین نامه ملاک تعداد نمایندگان حاضر در جلسه تابلو است اما در صورت وجود مشکل باید برای رییس جلسه این موضوع احراز شود.

وی افزود: تشخیص داده شد که هنگام اخذ رای مجلس نصاب لازم را نداشته است به همین دلیل با توجه به پایان وقت قرار شد در جلسه بعدی رای‌گیری انجام شود.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: این نقص وارد است که باید در همان جلسه قبلی موضوع به اطلاع نمایندگان رسانده می‌شد.

گفتنی است در جلسه روز چهارشنبه حذف تبصره 7 لایحه اصلاح بودجه به رای‌گیری گذاشته شد که نمایندگان با آن موافقت نکردند اما در ابتدای جلسه امروز مجددا حذف این تبصره به رای گذاشته شد که با موافقت نمایندگان این تبصره حذف شد.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین