|
|
امروز: يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۹
کد خبر: ۹۴۷۴
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۱
فرماندار سیریک گفت: یکی از مهم ترین عامل ایجاد کننده فقر و محرومیت، بیکاری افراد و نداشتن شغل مناسب در جامعه است.
ˈمحمد اسفندیاریˈ روز شنبه در همایش تجلیل از خانواده های موفق کمیته امداد شهرستان افزود: باتوجه به اینکه کمیته امداد مسوولیت رسیدگی به امور محرومین ونیازمندان تحت پوشش جامعه رابرعهده دارد، اشتغال و خودکفایی خانواده های تحت پوشش باید همواره در سرلوحه و اجرای فعالیت ها مدنظر باشد.

وی بیان داشت: کمیته امداد امام خمینی (ره) از نهادهای بسیار تاثیرگذار در جامعه اسلامی ایران و از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی است که در راستای محرومیت زدایی و خدمت رسانی به اقشار مختلف مردم راه اندازی شده است.

نماینده عالی دولت در شهرستان سیریک اظهارکرد: فراهم آوردن زمینه ی مناسب جهت ازدواج جوانان خانواده های امداد، آموزش همسران جوان با محوریت آیین همسرداری و با پرداخت کمک هزینه ی جهیزیه به آنان، برگزاری اردوهای سیاحتی و زیارتی و ارائه ی خدمات عمرانی برای خانواده ی در معرض آسیبهای اجتماعی از دیگر وظایف کمیته امداد برای جلوگیری از آسیب ها برشمرد.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) سیریک نیز گفت: مبلغ 11میلیارد و 300 میلیون ریال برای اشتغالزایی و خود کفایی 120 خانواده تحت پوشش شهرستان در قالب تسهیلات واگذار می شود.

حجت السلام ˈعلی ابراهیمیˈ افزود: برای تقویت بنیان خانواده و مهارت افزایی خانواده های تحت حمایت و پوشش امداد، کلاس های آموزش خانواده و کارگاه های بلند و کوتاه مدت آرایشگری، خیاطی و رایانه برای 310 خانواده شهرستان در حال برگزاری است.

وی خاطرنشان کرد: این نهاد با همکاری شبکه بهداشت و درمان در راستای جلوگیری از سوء تغذیه کودکان زیر شش سال به صورت ماهانه سبدهای غذایی شامل حبوبات، تخم مرغ و روغن برای هر نفر 500 هزار ریال اهدا می کند.

در این همایش از 15 خانواده موفق و دانش آموزان ممتاز تحصیلی تحت حمایت کمیته امداد سیریک تجلیل شد.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین