|
|
امروز: دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۵:۲۵
»
سفارش جالب امام در عاشورای سال 42
کد خبر: ۹۴۳۴
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۰
روزعاشورای سال ۴۲ به اتفاق شهید (شیخ عباس تهرانی) سید علی اندرزگو حضور امام رسیدیم امام به هرکدام از ما یک جلد کتاب کارنامه سیاه استعمار نوشته آقای هاشمی رفسنجانی را مرحمت کردند و گفتند: قدر این آقای هاشمی را بدانید!
حجت‌الاسلام علی دوانی در بیان خاطره ای از سال 1342 می نویسد :"روزعاشورای سال ۴۲ وقتی پس از راهپیمائی عظیم تهران و پیش از انجام سخنرانی به اتفاق شهید (شیخ عباس تهرانی) سید علی اندرزگو حضور امام رسیدیم امام به هرکدام از ما یک جلد کتاب کارنامه سیاه استعمار نوشته آقای هاشمی رفسنجانی را مرحمت کردند و گفتند: قدر این آقای هاشمی را بدانید!"

گزیده این روایت تاریخی، بدین شرح است:

* قبل ازاعدام منصور،‌در جلسه مرکزی تصمیم گرفته‌شد که ابتدا حکم قتل این ملعون‌ها را از مراجع بگیریم و به این جهت نامه‌ای به مرحوم آیت‌الله میلانی نوشته شد که خود من حامل آن بودم.  منزل آیت الله میلانی شلوغ بود و من نامه را میان مقداری سبزی و میوه به ایشان رساندم و ایشان در اثر آشنایی‌شان با اعضاء کادر مرکزی مثل آیت‌الله دکتر بهشتی و آقای انواری و مرحوم حاج صادق امانی و آقای عسگراولادی ما را پذیرفت و پس از تحویل نامه گفتند که بروید و فردا صبح زود مراجعه کنید .     

* فردا صبح زود جواب را گرفتیم. از جمله افرادی که مستقیماً در جریان اعدام حسنعلی منصور دست داشتند می‌توانم از تمام برادران امانی، آقای دکتربهشتی،‌آقای هاشمی رفسنجانی و آقای دکتر باهنر و آقای انواری یاد کنم.

* شهید (شیخ عباس تهرانی) سید علی اندرزگو در سال ۱۳۳۹ به جمع هیئتهای موتلفه اسلامی وارد شد و فعالیت رسمی خود را آغاز کرد و در همین زمان بود که با برادران مبارزی چون هاشمی رفسنجانی، دکتربهشتی،‌حبیب‌الله عسگر اولادی  در ارتباط قرار گرفت و به زودی شم سیاسی و نظامی خود را در میان یاران ظهور داد . وی در سال ۴۲ از گردانندگان اصلی تظاهرات عاشورا بود.

* (جالب است بدانید) روزعاشورای سال ۴۲ وقتی پس از راهپیمائی عظیم تهران و پیش از انجام سخنرانی به اتفاق شهید (شیخ عباس تهرانی) سید علی اندرزگو حضور امام رسیدیم و دقایقی صحبت خصوصی داشتیم و به یاد می آورم که همان روز امام به هرکدام از ما یک جلد کتاب کارنامه سیاه استعمار نوشته آقای هاشمی رفسنجانی را مرحمت کردند و گفتند: قدر این آقای هاشمی را بدانید! .

منبع: پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی رفسنجانی

جلد ۷ و ۸ کتاب نهضت روحانیون ایران نوشته مرحوم حجت‌الاسلام علی دوانی

در همین زمینه بخوانید
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین