|
|
امروز: يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۲:۱۰
»
کد خبر: ۸۲۴۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۲
اگر آقاي هاشمي نبود قطعا ايران ما گرفتاري هاي بس فزون تري داشت و اگر آقاي هاشمي نبود چه كسي مانند او مي توانست به موقع انذار بدهد، چه كسي مي توانست در مقاطع حساس راه درست را نشان دهد.
اخيرا به آيت الله هاشمي رفسنجاني چنان توهين شده كه گويي نظام اسلامي و انقلاب اسلامي از بين رفته و كشور ايران در اشغال اعداء لدود همچون اسراييل قرار گرفته است. گرچه من با اينكه نيم قرن سابقه سياسي و انقلابيگري دارم و بيش از 13 سال در زندان هاي شاه محبوس بوده ام اما اكنون 30 سال است كه خود را از فعاليت هاي سياسي كنار كشيده ام و به كار علمي و پژوهشي در زمينه تاريخ و تمدن اسلامي و ايراني پرداخته ام.

اما توهين چنان بي شرمانه بود كه مرا تكان داد و اين انديشه در ذهنم آمد كه چه شده است كه ايران به اين وباي خانمان برانداز گرفتار آمده است؟ مگر آقاي هاشمي در سال هاي پيش از پيروزي انقلاب در زندان هاي شاه نبود؟ مگر همو كم شكنجه و آزار ديده بود؟

مگر او نبود كه سال ها در زندان اوين محبوس بود و هرگز سستي را بر خود روا نداشت و خانواده اش در طول سال هايي كه ايشان در محبس بودند به ملاقات شان مي رفتند و انواع اذيت ها و تحقيرها را تحمل مي كردند و فقط به خاطر تجديد حيات فرهنگي اسلام و اعتلاي ايران بود كه همه اينها را تحمل مي كردند و خود آقاي هاشمي نه فقط محكم و آهنين اراده بودند كه هميشه با سر سختي عليه استبداد مبارزه مي كردند و براي ديگران سرمشق مقاومت بودند و همو بود كه به ديگر زندانيان آموزش مي داد و دليري مي آموخت و چنان رفتاري داشت كه زندانبان ها و بازجويان ساواك از او به شدت هراس داشتند كه دار و دسته جديدي پديد نياورد يا اعلاميه يي را مخفيانه به بيرون از زندان رد نكند.

راستي اين آقايي كه در حين مداحي به او توهين و ناسزا گفت، مي دانست كه آقاي رفسنجاني يكي از ستون هاي اصلي انقلاب اسلامي است؟ مي دانست كه او در مقاطع حساس كشور به كمك رهبري امام خميني و پس از ايشان به كمك رهبري آقاي خامنه اي برخاسته و از هيچ فداكاري اي دريغ نداشته اند.

آقاي هاشمي در مقطع حساس جنگ به نفع ايران و انقلاب اسلامي ايران امام را قانع كردند كه آتش بس با عراق صدامي را بپذيرد و نيز همو بود كه در جنگ مرصاد، آنگاه كه منافقين بدبخت با كمك نيروهاي عراقي آن هم بعد از پذيرش آتش بس به ايران حمله كردند چنان تاكتيك خردمندانه يي به خرج داد كه همه آن منافقين محارب را به شكست ننگين كشاند.

و نيز همين آقاي هاشمي است كه بعد از پايان هشت سال دفاع مقدس كار سازندگي را آغاز كرد و ايران جنگ زده را به چنان توسعه اي رساند كه تحسين همه جهان را برانگيخت و قدرت ايران را به چند برابر افزايش داد و چنان پيشرفتي در كشور پديد آورد كه اسراييل را به وحشت انداخت و از آن پس بود كه همسويان با اسراييل به بدگويي و شايعه سازي عليه ايشان دست زدند و تمام تلاش شان اين بوده و هست كه او را ترور معنوي كنند تا كه ديگر نتواند در مديريت كشور نقش موثر داشته باشد. ظاهرا مديريت ايشان براي اينان آزاردهنده است.

آقاي هاشمي در دوران سازندگي چنان پايه هاي توليد و زيرساخت كشور را بنا نهاد كه با وجود دشمنان كثيرالعده و عده و طول حصار و تحريم و تخريب هشت ساله دولت نهم و دهم باز قامت ايران همچنان استوار مانده و توانش براي مقاومت و حفظ چارچوب ايران بسي توانمند مانده است.

او در دوران سازندگي هزاران پروژه را به ثمر رساند و صدها كار بزرگ را پي ريخت و بسياري از آنها به نتيجه و بهره برداري رسيد و بالاخره او كشور را در انتخابات شكوهمند دوم خرداد تحويل آقاي دكتر سيد محمد خاتمي داد كه همو راه هاشمي را در عمران كشور ادامه داد و سپس براي امنيت ملي ايران نقش برتر را پيدا كرد زيرا اگر آقاي خاتمي رييس جمهور نبود شايد بعد از 11 سپتامبر، امريكا به جاي حمله به عراق، ايران را مورد تهاجم قرار مي داد و خدا مي داند كه چه خسارت هاي جبران ناپذيري بر كشور عزيز ما وارد مي شد.

سپس همين آقاي هاشمي براي حفظ ايران و حفظ رهبري تلاش هاي زيادي كرد كه از آسيب دولت نهم و دهم بكاهد و پس از آن نيز با نقش بسيار سازنده يي كه ايفا كرد خود در انتخابات دوره يازدهم رياست جمهوري نامزد و سپس چون از دور رقابت خارج شد آقاي دكتر روحاني را تاييد كرد و ترتيبي داد كه آقاي دكتر روحاني كه بحق انسان بسيار شايسته يي است در انتخابات بسيار شكوهمندي و با كمك رهبري پيروز و دريچه هاي اميد بر كشور ايران و مردم شريف آن باز شود.

اگر آقاي هاشمي نبود قطعا ايران ما گرفتاري هاي بس فزون تري داشت و اگر آقاي هاشمي نبود چه كسي مانند او مي توانست به موقع انذار بدهد، چه كسي مي توانست در مقاطع حساس راه درست را نشان دهد.

براي من كه تجربه زيادي در طول نيم قرن اندوخته ام مسلم است همه كساني كه با اسراييل در عمل همسويي دارند هم با آيت الله هاشمي مخالفند و هم با آقاي دكتر روحاني و هم با مذاكرات اخير دولت ايران با جهان غرب كه مسلما مذاكرات پيروزمند و برومندي است كه ملت ايران دل به آن بسته و مخالفان يا مغرضند و يا در اشتباه و سيه روزي.

منبع:روزنامه اعتماد
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
|
در حال بررسی: ۰
|
انتشار یافته: ۲
امین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
0
1
تریبون اگر تریبون باشد صدای ملت است عرض اندام مداح مورد نظر مربوط به مسئولینی که چنین اجازه ای به وی داده اندامام ره و مقام معظم رهبری هر دو اقای هاشمی را بعنوان مشاور رهبری استفاده نموده اند قدر زر زرگر بداند 000
مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
1
0
اولا در مورد آقای هاشمی شما را ارجاع می دهم به داستان طلحه و زبیر و شما را همین بس
ثانیا مرگ حق است و در دست خدا شما خودتوناراحت نکن، درسته حاج منصور ارضی (که به فرموده مرجع بزرگوار آیت الله بهجت که فرمودند به ایشان بگویید حاجمنصور عرشی) دعاشون می گیره ولی نگران جان هاشمی عزیز نباش
و در آخر ما دعا میکنیم خدا همه نخبگان ما را به راه راست هدایت کند مخصوصا هاشمی عزیز
خدا ما را مثل ایشان امتحان نکند واقعا سخت است امتحان قدرت
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین