مدیر دفتر چاپ و نشر وزارت ارشاد:
کد خبر: ۹۲۰۳
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۲ - ۲۲:۴۱
مدیرکل دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: یکی از محورهای اصلی دولت تدبیر و امید تسهیل در روند اعطای مجوزها و فراهم کردن امکان سرمایه گذاری بخش خصوصی در عرصه چاپ و نشر و حتی عرصه فرهنگ است.
احمد علمشاهی شامگاه چهارشنبه در آیین اختتامیه سومین جشنواره استانی صنعت چاپ و نشر در سنندج افزود: بهبود فضای کسب و کار بخش خصوصی در دستور کار دولت یازدهم قرار دارد و وزارت ارشاد نیز در این راستا برنامه ریزی های مختلفی را انجام داده است.

وی با اشاره به اینکه دولت قصد دارد به عنوان حامی، ناظر و برنامه ریز در عرصه صنعت چاپ وارد شود گفت: قدرت فرهنگی هر جامعه ای در گرو افزایش توانمندی بخش خصوصی بویژه صنعت چاپ است.

به گفته وی به هر میزان که دولت نقش خود را در زمینه هدایت و حمایت از این عرصه بیشتر کند به همان میزان توسعه و پیشرفت در جامعه افزایش می یابد و این مهم نیازمند حمایت همه دستگاه ها است.

مدیرکل دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه به برخی از مشکلات حوزه چاپ و نشر در کشور اشاره کرد و افزود: در حالیکه هم اکنون در دنیا چاپ دیجیتال وارد عرصه چاپ و نشر شده است بیشتر دستگاه ها و ماشین آلات این صنعت در کشور ما قدیمی است.

وی اظهار کرد: نظام موجود در صنعت چاپ ما مبتنی بر نظام استاد شاگردی است لذا برای عبور از این مرحله باید به آموزش توسعه ای برسیم و دانش مبتنی بر فناوری را در این صنعت پیاده کنیم.

وی همچنین یکی از مشکلات حوزه چاپ و نشر در کردستان را رشد نامتوازن این استان نسبت به استان های پیشرفته عنوان کرد و گفت: بیشتر واحدهای صنعت چاپ استان خرد و ضعیف هستند لذا باید برنامه ریزی های لازم برای توسعه این صنعت در استان انجام شود.

علمشاهی توسعه استان را در گرو پیشرفت صنعت چاپ و نشر دانست و افزود: با هماهنگی صندوق توسعه ملی و در راستای رشد واحدهای چاپی استان، مبلغ 10 میلیارد ریال وام کم بهره پیش بینی شده است که به مرور در اختیار واحدها قرار می گیرد.

وی همچنین از برنامه ریزی برای ایجاد و راه اندازی دو واحد چاپی مدرن در مجموعه استان خبر داد و گفت: در این راستا و از طریق تسهیلات ارزی و صندوق ملی ردیف اعتباری برای استان پیش بینی شده که می تواند در خرید دستگاه های مدرن و به روز موثر باشد.

مدیرکل دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین تدارک تسهیلات معافیت های گمرکی به صورت ویژه برای استان را از دیگر سیاست های دولت برای رشد این صنعت در کردستان عنوان کرد.

وی همچنین با اشاره به نقش مهم شهرک های صنعتی در توسعه شهرها اظهار کرد: بنا داریم که تعدادی از واحدهای چاپی را به داخل شهرک های صنعتی سوق دهیم که با انجام این مهم شاهد رونق و رشد صنعت چاپ در استان خواهیم بود.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین